فیلتر شکن سایفون متعلق به چه شرکتی است؟

© Flickr / Ministerio TIC Colombiaفیلتر شکن سایفون متعلق به چه شرکتی است؟
فیلتر شکن سایفون متعلق به چه شرکتی است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فیلتر شکن سایفون در کشورهایی که محدودیت های اینترنی وجود دارد مورد استفاده بسیاری از کاربران قرار می گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، بررسی سایفون را با این گفته آغاز می کنیم که سرویس VPN را شرکت Toripo توسط شرکت Psiphon Inc در کانادا ارائه می دهد. سرویس ترکیبی VPN چگونه تولید می شود؟ می توان این سرویس را به عنوان یک VPN کامل با محافظ L2TP / IPsec دانست. با این حال این هدف اصلی نیست. سایفون ابزاری برای دور زدن سانسور از تکنولوژی VPN, SSH и HTTP و پروکسی استفاده می کنند.

به نقل از روزنامه ایران، محمدعلی وکیلی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ایران به نکته جالب توجهی اشاره کرده است که نشان از افزایش گرایش کاربران به استفاده از فیلترشکن‌ها برای دسترسی داشتن به تلگرام دارد. وی با بیان اینکه طبق آخرین آمارها حجم دسترسی به تلگرام در کشور حدود 40 میلیون نفر بود، اعلام کرد: تعداد کاربران تلگرام پس از اعمال فیلتر به 25 تا 30میلیون نفر رسیده است. وکیلی با اشاره به فیلترینگ تلگرام، گفت: بدیهی است که پس از فیلتر شبکه پرمخاطبی همچون تلگرام، انجام برخی از کارها برای تمامی اقشار جامعه به‌تناسب نوع استفاده و بهره‌گیری از آن سخت شد؛ اما پس از چند روز دوباره حجم دسترسی به این شبکه بالا رفت.

به‌دنبال ناآرامی‌های اخیر در ایران و فیلتر شدن تلگرام و اینستاگرام، بسیاری از فعالیت‌ها و کسب و کارهای مجازی با مشکل مواجه شدند و به‌دنبال راهکاری برای کمتر کردن ضرر و زیان ناشی از فیلتر موقت این شبکه‌های اجتماعی بودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала