اخراج نیم میلیون کارگر خارجی از عربستان

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyاخراج نیم میلیون کارگر خارجی از عربستان
اخراج نیم میلیون کارگر خارجی از عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بالارفتن هزینه های معیشتی و بیکاری در عربستان باعث شده است که در سال ۲۰۱۷ ، تقریبا ۵۵۸ هزار و ۷۱۶ کارگر خارجی از این کشور اخراج شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، طبق گزارشی جدید از سازمان کل تامین اجتماعی عربستان، تعداد کارگران خارجی در بازار کار عربستان از هشت میلیون و 518 هزار تن به هفت میلیون و 959 هزار نفر رسیده است که این میزان کاهش هفت درصدی کارگران غیر سعودی را نشان می دهد.
نرخ بیکاری 12.8 درصد در عربستان باعث شده است که مقام های این کشور افزایش استخدام نیروی کار داخلی را در دستور کار قرار دهند به طوری که براساس دستور العمل جدید این کشور، تنها اتباع سعودی می توانند در مشاغلی چون بیمه، مخابرات، راه و ترابری مشغول به کار شوند.
براساس آمار سازمان کل تامین اجتماعی عربستان، در سال گذشته میلادی شمار افراد شاغل سعودی با رشد 6.5 درصدی از یک میلیون و 862 هزار نفر، به یک میلیون و 983 هزار رسیده است.
عربستان برای کاهش کسری بودجه خود که به دنبال کاهش شدید قیمت نفت در سال های گذشه روی داد، دست به سلسله اقدامات ریاضت اقتصادی زد که از آن جمله می توان به افزایش هزینه زندگی کارگران خارجی در این کشور اشاره کرد.
از سوی دیگر، مقام های سعودی از ابتدای سال میلادی جدید نرخ سوخت در این کشور را به بهانه کاهش مصرف داخلی فرآورده های سوختی و تضمین استفاده بهتر از منابع طبیعی ملی، به میزان زیادی افزایش دادند به طوری که قیمت بنزین 60 درصد افزایش یافته است.
به این ترتیب افزایش قیمت حمل و نقل و قبوض مصرفی خانوارها در عربستان، هزینه زندگی در این کشور را افزایش داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала