گزارش و تحلیل

فریاد بی نوایان فقط مرگ بر گرانی

© AP Photo / Ebrahim Norooziفریاد بی نوایان فقط مرگ بر گرانی
فریاد بی نوایان فقط مرگ بر گرانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اتفاقات اخیر در ایران با شعار "مرگ بر گرانی" بی نوایان در ایران شروع شد اما در نهایت با شعارهای مختلف متفرق گردید و آنهایی که به دنبال احقاق حقوق حقه و مشروع خود بودند مجبور شدند به خانه برگردند تا مبادا انگ شعارهای دیگر به آنها بچسبد.

بی نوایان قرار نیست فقط فقرا باشند بلکه همه آنهایی که برای زندگی روزمره خود با چالش مواجه هستند جزو بی نوایان به حساب می آید مخصوصا اگر کسی به فریاد آنها رسیدگی نکند.
من به یاد دارم در اوایل جوانی وقتی می خواستم برای مسئولین نامه بنویسم تلاش می کردم با تفصیل خیلی زیاد همه جوانب خواسته های خود را توضیح دهم و نامه های من معمولا چند صفحه می شد وندرتا می توانستم پاسخی از مسئولین دریافت کنم.
پدرم که تجربه مدیریتی زیادی داشت پندی را به من آموخت که از آن وقت آویزه گوش من شد و توانستم از نامه های خود نتیجه بگیرم.

سیا: اقدامات اعتراض آمیز در ایران متوقف نخواهد شد - اسپوتنیک ایران
سیا: اقدامات اعتراض آمیز در ایران متوقف نخواهد شد
وی به من آموخت که نامه را تا می توانم خلاصه کنم و فقط به خواسته خود بپردازم چون همانگونه که من از مسئولین مطالبه ای دارم صدها نفر دیگر هم مطالبات دارند و هر چه قدر هم آن مسئول بخواهد به همه شکایت ها رسیدگی کند فرصت نخواهد کرد همه نامه ها را مفصل بخواند و اگر نامه ای خیلی طولانی باشد قطعا خواندن آن را به تعویق می اندازد تا فرصت کند آن را بخواند.
پدرم به من آموخت که خواسته خود را در چند جمله کوتاه مطرح کنم وفقط روی خواسته خود تمرکز کنم تا مسئولین با خواندن آن چند جمله متوجه خواسته من شوند و به آن رسیدگی کنند.
اگر بخواهیم مشکلات اصلی مردم در ایران را دسته بندی کنیم مشکلات اقتصادی و معیشتی در مرتبه اول قرار دارند و پس از آن طبق اظهار نظر اخیر دکتر روحانی مشکلات اجتماعی و سیاسی قرار می گیرند.
امروزه بزرگترین مشکل مردم گرانی وعدم تناسب درآمد با هزینه ها می باشد مضاف بر اینکه بی کاری در میان جوانان مخصوصا جوانان تحصیل کرده بیداد می کند.
اگر هزینه کردن برای ایجاد اشتغال از قبل جواب می داد قطعا اینبار هم جواب خواهد داد اما مشخص است که اینبار هم جواب نخواهد داد و برای ایجاد اشتغال باید به آنچه رهبری از آن به عنوان "اقتصاد مقاومتی" یاد می کنند روی آورد یعنی طرح وپروژه هایی را ایجاد کرد که بی کاران را مشغول به کار کند و زمینه حل مشکل اقتصادی آنها را فراهم کند واقتصادی را ایجاد کرد که از هرگونه تحریم وفشار بین المللی مصون باشد.
به عنوان مثال می توان به وجود هزاران هکتار زمین های کشاورزی لم یزرع در ایران اشاره کرد که دولت می تواند این زمین ها را به اشکال مختلف به جوانان واگذار کند و به جای اینکه پول نقد در اختیار آنها قرار دهد بذر وکود و ماشین آلات و فناوری نوین کشاورزی در اختیارشان قرار دهد تا آنها را بکارند و از آنها استفاده کنند.
اگر هم این زمین ها مالک دارد و به دلیل اصلاحات ارضی کوچک شده اند می توانند قانونی را تصویب کند که زمین های کشاورزی بلا استفاده را به نحوی تجمیع کنند تا سود میان مالکین تقسیم گردد وکار کشاورزی در آنها سود آور باشد و تولید کشاورزی مملکت به حدی برسد که نیاز داخلی تامین گردد وحتی منجر به صادرات گردد.
همین کار را می توانند برای ایجاد دامداری و مرغ داری و…. نیز انجام دهند.
اعلام اسامی سازمانهای هدایت کننده اعتراضات در ایران - اسپوتنیک ایران
اعلام اسامی سازمانهای هدایت کننده اعتراضات در ایران
حال اگر بنده بحث کشاورزی و دامداری و… را مطرح می کنم به این دلیل است که بگویم نیاز مملکت فقط تولیدات صنعتی نیست بلکه می توان روی مسایل زیر بنایی خیلی ساده تر و ارزان تر هم سرمایه گذاری کرد که هم شرایط اقتصاد مقاومتی برای مملکت ایجاد می کند وهم اینکه اشتغال ایجاد می کند.
مضاف بر این این ماجرا می تواند منجر شود که با افزایش پوشش گیاهی در مملکت آلودگی هوا کاهش یابد و همچنین ایران به یک صادر کننده محصولات کشاورزی و دامی نیز تبدیل گردد.
اما اگر بنا باشد مردم به قول معروف بخواهند با دنده سه حرکت کنند (با احتساب اینکه مشکلات اقتصادی دنده یک به حساب می آید اجتماعی دنده دو و سیاسی دنده سه) قطعا وسیله آنها در جا خواهد زد و به این دلیل مردم باید به اصل خواسته خود توجه داشته باشند و از ورود به بی راهه پرهیز کنند.
همانگونه که تمام مسئولین مملکت از رهبری گرفته تا رئیس جمهوری و… اظهار داشتند خواسته های معیشتی مردم به حق است و طبق قانون اساسی و طبق همه قوانین و مقررات مردم حق دارند وقتی احساس می کنند کسی به حرف آنها رسیدگی نمی کند به خیابان بیایند و خواسته های خود را فریاد بزنند اما قطعا حق ندارند به اموال عمومی و یا اموال شخصی مردم آسیب برسانند.
مطرح کردن شعارهای پراکنده منجر به آن خواهد شد که هدف اصلی گم شود وبا توجه به اینکه ممکن است در آینده نیز بسیاری به دنبال خواسته های بحق خود باشند باید توجه داشته باشند که از ورود افرادی که در نهایت خواسته های آنها را به بیراهه می کشانند جلوگیری به عمل آورند تا بتوانند به هدف خود برسند.

ممکن است عقاید نویسندگان مقالات با سیاست های اسپوتنیک مطابقت نداشته باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала