ریابکوف: آمریکا به دنبال بهانه برای افزایش فشار بر ایران است

© Sputnik / Valery Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر ریابکوف: آمریکا به دنبال بهانه برای افزایش فشار بر ایران است
ریابکوف: آمریکا به دنبال بهانه برای افزایش فشار بر ایران است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد؛ آمریکا به دنبال بهانه ای برای افزایش فشار بر ایران است.

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران - اسپوتنیک ایران
تحریم های جدید آمریکا علیه نهادهای ایرانی
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف گفت: چنین درخواست‌هایی به صورت منظم مطرح می‌شوند و ما نمی‌دانیم که چه موردی از برجام مورد قبول آمریکا نیست. بندهای این توافق کاملا روشن است و طرف آمریکایی هم روند اجرایی شدن آن را مانند دیگر مذاکرات زیرنظر دارد. توافق متوازن است و هر بند از توافق مبنایی قانونی دارد.
آمریکا روز پنجشنبه لیست تحریم های ایران را گسترش داد و پنج نهاد ایرانی دیگر را به این تحریم ها اضافه کرد. به گزارش وزارت خزانه داری آمریکا این تحریم ها در ارتباط با برنامه موشکی ایران وضع شده است.
استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا اشاره کرد که واشنگتن همچنان به مقابله با فعالیت های دولت ایران از جمله وضع تحریم های بیشتر به دلیل نقض حقوق بشر ادامه خواهد داد.
ریابکوف در مورد تصمیم واشنگتن نسبت به اعمال تحریم علیه تهران گفت: مواضع ما در این رابطه از مدتها قبل بر همگان کاملاً روشن است. هر نوع اعمال تحریم یکجانبه که به‌عنوان روشی برای حل‌وفصل مشکلات سیاست خارجی مورد استفاده قرار بگیرد، غیرقابل قبول خواهد بود. مشکل اینجاست که اولویت‌بندیها در سیاست خارجی آمریکا دیگر بیش از حد از منطق فاصله گرفته است. به‌عقیده من، آنها در برخورد با سایر کشورهای عضو جامعه جهانی، حاضر نیستند از ابزار دیگری به‌غیر از تحریم استفاده کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала