گزارش و تحلیل

فاطمه حمامی، هنرمند معلول تسلیم ناپذیر ایرانی در آرزوی جهانی شدن+تصاویر

© Photo / Instagram/fateme.hamamiفاطمه حمامی
فاطمه حمامی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فاطمه حمامی نصرآبادی متولد ۱۲ بهمن ۱۳۶۷ نقاش ایرانی اهل "سفیدشهر "شهرستان "آران و بیدگل" است. او که یک نقاش ماهر است که قادر است تصاویر چهره را به صورت بسیار زیبا نقاشی کند.

نسیبه اسمعیلی شهمیرزادی

 او همچنین از بیماری معلولیت رنج می برد و تمام نقاشی ها را با دو انگشت پای خود می کشد. او به علت علاقه خود به فوتبال نقاشی بسیاری از چهره‌های معروف دنیای فوتبال را به تصویر کشیده است که با تحسین و تشکر بسیاری از اهالی فوتبال در سطح بین الملل روبرو شده است.
شاهکارهای فاطمه اکنون مدت هاست که مورد توجه رسانه های جهانی قرار گرفته است. از آن جایی که خانم حمامی به خاطر معلولیت امکان صحبت کردن طولانی را ندارد، مدیر برنامه وی "جواد بابایی" به همراه مادر محترم فاطمه طی مصاحبه ای تلفنی به سوالات گزارشگر اسپوتنیک پاسخ دادند.

خانواده شما از چه سنی متوجه شدند که استعدادی در شما در زمینه نقاشی وجود دارد و از چه سنی نقاشی را شروع کردید؟
زمانی که به همراه خواهر خود به مدرسه میرفتم معلم سال اول ابتدایی متوجه شدند که استعداد نقاشی در من وجود دارد و از سن ۸ سالگی شروع به کشیدن نقاشی کردم اما به صورت حرفه ای در سال ۸۳ که ۱۶ سال داشتم زیر نظر یک استاد "بوجار" شروع به نقاشی کردم و کار حرفه ای من از آن زمان شروع شد.
چه نمایشگاههایی تا به حال در ایران و سایر کشورها برگزار کرده اید؟
متاسفانه به دلیل مشکلات مالی قادر نبودم تا در کشورهای خارجی نمایشگاهی برگزار کنم اما در ایران در برج میلاد تهران و همچنین متروی تهران نمایشگاه های نقاشی ای برگزار کردم. از دیگر نمایشگاه های نقاشی من در خانه بروجردی های شهر"کاشان" برگزار شده است. همچنین در کنار منزل خود نیز یک نمایشگاه دائمی بسیار بسیار کوچک برپا کرده ام که امیدوارم در آینده نزدیک در فضایی مناسب با کمک مدیر برنامه خود آقای "جواد بابایی" و همکاری دوستان آن را توسعه دهم.

با توجه به استعداد بسیار حیرت انگیز شما آیا مسئولین به توسعه کار شما تا به حال کمکی کرده اند؟
متاسفانه خیر. اما به تازگی در سطح شورای شهر و منطقه کاشان کارهایی در دست اقدام هست که با همکاری شهردار محترم و اعضای شورا امیدواریم بتوانیم قدمی در توسعه نمایشگاه وگالری دائمی در فضایی مناسب برداریم.

داستان تقدیر باشگاه لالیگا از شما چه بوده است؟
من علاقه زیادی به فوتبال دارم به طوری که حتی یکی از تیم های فوتبال شهر ما به نام "ذورالفقار" امسال به نام من نامگذاری شده است. این علاقه باعث شد تا چهره بسیاری از فوتبالیست های مطرح دنیا از جمله آقایان "رونالدو" و "مسی" را به تصویر بکشم. سپس با کمک دوستان به باشگاه لالیگا فرستادم. این اقدام با تقدیر و تحسین این باشگاه روبه‌رو شد و یکی از لباس های تیم رئال از طریق خود باشگاه لالیگا برای من ارسال شده است که بازتاب گسترده‌ای در سایت های ورزشی کل دنیا داشته است. همچنین آقای رونالدو نیز گفته است چنان که به ایران سفر کند حتماً شخصا به دیدار من می آیند تا کارهای من را از نزدیک ببینند.

آرزوی فاطمه به عنوان یک نقاش زبردست در ایران چیست؟
من آرزو دارم که بتوانم هم در ایران و هم در سطح بین المللی به همه مردم دنیا شناسانده شوم و بتوانم هنرم را در اختیار همه مردم دنیا بگذارم.
از دیگر آرزوهای من داشتن گالری و کارگاه بسیار بزرگ است که بتوانم همه کارهایم را در آن به نمایش بگذارم. من دوست دارم آنقدر معروف شوم که هر کسی که به ایران می‌آید حتما به دیدار من هم بیاید و از من و کارهایم هم دیدن کند. در نهایت دوست دارم جهانی شوم.

به عنوان حسن ختام چه چیزی دوست دارید بگویید؟
من از استاد عزیزم آقای "رعیتی" که کمک بسیاری در جهت شکوفایی استعداد من کرده است تقدیر و تشکر می کنم. ایشان حق بزرگی به گردن من و خانواده ام و همه مردم شهر دارند که میخواستم از این فرصت استفاده کنم و تشکر نمایم.

با تشکر ویژه از جناب آقای جواد بابایی مدیر برنامه فاطمه حمامی و مادر محترم سرکار خانم حمامی.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала