تردید مسکو در تحویل موشک به حوثی ها از سوی ایران

© REUTERS / Houthi Military Media Unit/REUTERS TVمسکو در اینکه ایران به نیروهای حوثی موشک داده، شک دارد
مسکو در اینکه ایران به نیروهای حوثی موشک داده، شک دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسکو در تحویل موشک های ایرانی به نیروهای شیعه حوثی هوادار جنبش انصارالله در شرایط کنترل دریایی و هوایی کامل سواحل و اراضی یمن توسط ائتلاف عربی شک دارد.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را ولادیمیر ددوشکین، سفیر روسیه در صنعا ضمن تفسیر بیانیه نیکی هیلی، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل درباره قصد کشور وی برای ارائه شواهد و مدارک حاکی از تحویل موشک به حوثی ها از سوی ایران اعلام کرد.
با این وجود سفیر روسیه به قدرت بسیار زیاد کلاهک موشک شلیک شده به فرودگاه بین المللی ریاض در اوایل ماه نوامبر اشاره کرد که پس از پیمودن مسافت یک هزار کیلومتری با دقت به سوی هدف خود پرواز کرده است.
ولادیمیر ددوشکین ضمن اشاره به احتمال ساخت موشک های بالستیک توسط یمن افزود":نمی ارزد درباره استعدادها و قابلیت های یمنی ها سکوت شود: آنها دارای متخصصان زیادی در زمینه های بسیار گوناگون از جمله احتمالا در زمینه بالستیک هستند و من تعجب نخواهم کرد اگر معلوم شود این موشک ها را خودشان ساخته اند".
یاداور می شود در اوایل نوامبر نیروهای پدافند هوایی سعودی موشک شلیک شده از سوی نیروهای حوثی به سوی فرودگاه بین المللی ملک خالد، واقع در 35 کیلومتری ریاض را رهگیری و منهدم کردند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала