پوتین قانونی در خصوص وضعیت حقوقی رسانه های خارجی امضاء کرد

© Sputnik / Alexander Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین قانونی در خصوص وضعیت حقوقی رسانه های خارجی امضاء کرد
پوتین قانونی در خصوص وضعیت حقوقی رسانه های خارجی امضاء کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه قانون وضعیت حقوقی نمایندگیهای رسانه های خارجی را در 25 نوامبر به امضاء رساند.

به گزارش اسپوتنیک، روز چهارشنبه، شورای فدراسیون یک قانون در مورد رسانه های خارجی را تصویب کرد.  154 نفر رای موافق دادند، یک نفر رای ممتنع ، هیچ کس رای مخالف نداد. طبق متن قانون، رسانه هایی که از دولت ها یا سازمان های خارجی  کمک مالی دریافت می توانند به عنوان عوامل خارجی شناخته شوند.

اصلاحات در ماده 6 قانون  از27 دسامبر 1991 "در مورد رسانه های جمعی" انجام خواهد شد.

در این سند آمده:"یک فرد حقوقی ثبت شده در یک کشور خارجی و یا نهادهای خارجی بدون شخصیت حقوقی که نشر برای عموم مردم  از جمله مواردچاپی صوتی، تصویری و دیگر پیام های و موارد (رسانه های خارجی) را انجام میدهد، ممکن است بدون توجه به شکل سازمانی و قانونی آنها به عنوان رسانه های خارجی، آژانس عامل خارجی به رسمیت شناخته شود، اگر پول و (یا) اموال دیگر را از کشورهای خارجی ،سازمانهای آن دولت خارجی، سازمان های بین المللی و خارجی، اتباع خارجی، افراد بدون تابعیت یا افراد مورد اعتماد خود و (یا) دارایی های دیگر از این منابع دریافت نماید"

این قانون از روز انتشار رسمی آن به اجرا در می آید.

وزارت دادگستری تصمیم می گیرد که  چه رسانه ها یی به عنوان "عوامل خارجی" طبقه بندی شوند. لئونید لوین رئیس سیاستهای رسانه ای دومای دولتی گفت که قبلا اشاره شد که محدوده قانون در رسانه های جمعی عوامل خارجی درباره رسانه های روسی با کمک مالی خارجی صدق نمیکند. متمم وضعیت رسانه های خارجی، یا عوامل خارجی در پاسخ ظلم و ستم آمریکا در مورد رسانه های جمعی روسی و به ویژه، عامل خارجی شناختن  RT امریکا است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала