جزئیات انفجار مسجد مصر: افزایش شمار کشته‌های انفجار به ۲۳۵ نفر

© Sameer Al-Doumyانفجار مسجد
انفجار مسجد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در اثر این انفجار 184 نفر کشته و 120 نفر مجروح شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون دولتی مصر، در اثر این انفجار که توسط گروه تروریستی هنگام نماز جمعه در مسجدی در شهر عریش در شمال صحرای مصر بوقوع پیوست 184 نفر کشته و 120 نفر مجروح شدند.

تروریست ها در هنگام نماز جمعه به مسجد حمله کردند و با وسلیه انفجاری مسجد را منفجر و بعد از آن به نمازگزارانی که از مسجد بیرون می امدند تیر اندازی کردند. آنها حتی به ماشین های آمبولانسی که قصد داشتند زخمی شدگان را منتقل کنند هم تیر اندازی کردند. در میان کشته شدگان تعداد بسیار زیادی هم کودک دیده می شود. رئیس جمهور مصر، فورا یک نشست وزرای مربوطه برای ارزیابی وضعیت تشکیل داد. نیروهای امنیتی منطقه انفجار را محاصره کردند و در محله در جستجوی تروریست ها هستند.

مسجد الرود بزرگترین مسجد شمال شبه جزیره سینا است که متعلق به وزارت واکف (املاک مذهبی) مصر است. این منطقه بین عریش و ال کانتارا در روستای بیر ال عبد واقع در غرب عریش واقع شده است. این مسجد محبوب است، صدها نفر از ساکنان محلی به آنجا می روند.

به نقل از تسنیم، شمار کشته‌های انفجار تروریستی در منطقه عریش در شمال سینا، به 235 تن و شمار مجروحان به 125 نفر رسیده است.

 

​​

​​

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала