تجهیزات ساخته شده برای مقابله با زلزله +ویدئو

© AFP 2023 / TED ALJIBEتجهیزات ساخته شده برای مقابله با زلزله +ویدئو
تجهیزات ساخته شده برای مقابله با زلزله +ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در سراسر دنیا تجهیزاتی ساخته شده که در جهت مقابله با زلزله تعبیه شده است.

به گزارش اسپوتنیک، پس از وقوع زلزله اخیر در "کرمانشاه" ایران، بسیاری از کاربران به انتشار تجهیزات ضد زلزله ای پرداختند که نشان می دهد چگونه می توان عواقب پس از این بلای آسمانی را مهار و کنترل کرد..
یکی از تجهیزاتی که توسط بشر برای مقابله با خسارات جانی حاصل از زلزله تعبیه شده است، تخت ضد زلزله است.

این تخت ها طوری طراحی شده است که در صورت وقوع زلزله شخص را به درون محفظه آهنی که در زیر تخت تعبیه شده است انتقال می دهد. این وسیله برای وقوع زلزله در شب هنگام که شخص خواب است، بسیار مناسب است. در درون محفظه فلزی کمی اکسیژن و آب وجود دارد تا شخص بتواند تا هنگام نجات وی از زیر آوار، زنده بماند.

همچنین در کشور "ژاپن" که روی خط گسل واقع شده است، سازه هایی وجود دارد که در صورت وقوع زلزله همگام با آن حرکت آرومی انجام می دهد و مانع از ریزش آن می شود.

این کشور برای مناطق روستایی خود که بر روی گسل هستند نیز تجهیزاتی طراحی کرده است. خانه هایی به شکل گنبد که تنها ۸۰ کیلوگرم وزن دارد از جمله اقدامات این کشور برای مبارزه با ویرانی ناشی از زلزله است.

بسیاری از کاربران با استقبال از طرح های ارائه شده معتقدند که عقل بشر قادر است برای همه بلایای طبیعی طرحی بریزد. به گفته آنان دیگر نخبگان کشور ایران لازم نیست کاری انجام دهند بلکه مسئولین با استفاده از طرح های کشورهای پیشرفته و بومی سازی آنان در ایران قادر خواهند بود که از خسارات ناشی از وقوع زلزله کم کنند‌.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала