لاوروف: سخنان سفیر آمریکا "دیپلماسی تقلبی" است

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: سخنان سفیر آمریکا "دیپلماسی تقلبی" است
لاوروف: سخنان سفیر آمریکا دیپلماسی تقلبی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نظر خود را در مورد بیانیه این بیانیه توسط سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، نیکی هیلی که دیپلمات های روسی نمی خواستند به بحث در مورد قطعنامه ماموریت هیات ممنوعیت سلاح های شیمیایی در سوریه بپردازند بیان کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت:"هیچ یک از مشکلاتی که ما در اصل باز کردیم، آنها تصمیم حلشان را نداشتند، این چیزی است که خانم هیلی کاملا با عصبانیت بیان کرد،در صورتی که انگار روزهاست که سیاست روسیه مانع از آن است که در مورد دو موضوع قطعنامه دیدار داشته باشیم و صحبت کنیم  که کاملا دروغ است.

او همچنین کلمات نیکی هالی را در مورد تلاش های ناموفق برای تماس به واسیلی نبنزیا سفیر سازمان ملل در روزهای اخیر نادرست اعلام کرد.

در ماه اکتبر، مکانیسم مشترک هیات ممنوعیت سلاح های شیمیایی — سازمان ملل متحد برای بررسی استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه — گزارش شورای امنیت درباره گزارش حوادث در خان شیخون در 4 آوریل سال جاری و ام هاشم در 15 و 16 سپتامبر 2016 ارائه کرد. کارشناسان نتیجه گرفتند که در اولین مورد، نیروهای دولتی از سارین استفاده کردند، درحالی که در مورد دوم تروریست های داعش از گاز خردل را استفاده کرده اند.

طرف روسی اطمینان دارد که این گزارش بر اساس حقایق مشکوک به دست آمده از سوی طرفین است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала