تاثیر گذاری تحریمهای بین المللی بر اقتصاد کره شمالی

© Sputnik / Sergey Guneevآمریکا خواهان حمایت روسیه در مسئله کره شمالی
آمریکا خواهان حمایت روسیه در مسئله کره شمالی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنج شنبه اظهار داشت که آمریکا و چین شاهد «نشانه های مشخصی» هستند که نشان می دهند تحریمهای بین المللی وضع شده علیه کره شمالی در حال تأثیرگذاری بر اقتصاد این کشور هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری "مهر"، رکس تیلرسون با اشاره به فعالیتهای اطلاعاتی آمریکا و چین گفت: «این [تحریمها] در حال اِعمال فشار بر اقتصاد کره شمالی هستند».
تیلرسون پس از دیدار رؤسای جمهور آمریکا و چین و مقامات بلندپایه دو کشور گفت: "نشانه های آشکاری وجود دارد و طرف چینی برخی نشانه هایی را که خود شاهد آن بوده، با ما در میان گذاشت".
این نخستین بار است که یک مقام بلندپایه آمریکا به موضوع تأثیرگذاری تحریمهای بین المللی بر اقتصاد کره شمالی اشاره می کند.
گفتنی است که چین در ماه سپتامبر به قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد وضع تحریمهای جدید علیه کره شمالی رأی موافق داد؛ اما دیدار هفته جاری ترامپ از چین با این هدف صورت گرفت که پکن را به اعمال فشار بیشتر بر پیونگ یانگ وادار سازد.
وزیر امور خارجه آمریکا پس از دیدار با مقامات چین مدعی شد که «هیچ اختلاف و عدم توافقی در خصوص کره شمالی وجود ندارد»؛ با این حال، وی تصدیق کرد که در مورد نحوه برخورد و حل این موضوع میان مقامات دوکشور اختلاف نظر وجود دارد.
وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت که ترامپ صراحتاً این دیدگاه را دارد که چین «همسایه بسیار قدرتمند» کره شمالی است و از این موضع قادر است موضوع را حل نماید.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала