اقدام جالب نروژ برای جلوگیری از حملات تروریستی

© Fotolia / Alexander Erdbeerاقدام جالب نروژ برای جلوگیری از حملات تروریستی
اقدام جالب نروژ برای جلوگیری از حملات تروریستی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات شهر اسلو برای جلوگیری از حملات تروریستی احتمالی در خیابان اصلی این شهر طرحی جالب اجرا کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، به منظور افزایش امنیت عابران و جلوگیری از حملات تروریستی با استفاده از خودرو، گلدان‌های سنگینی در بلوار اصلی شهر اسلو که منحصرا برای تردد عابران پیاده است قرار داده شده‌اند.

کارل یوهانس گیت، خیابان اصلی در اسلو که از ایستگاه قطار مرکزی این شهر تا ساختمان پارلمان و کاخ سلطنتی نروژ کشیده شده است، با گلدان‌های سنگین مزین شده است تا به این ترتیب، از وقوع حملات با خودرو به عابران پیاده نیز جلوگیری شود.

بسیاری از این موانع پیشگیری کننده پیش‌تر در مقابل ساختمان پارلمان نروژ قرار گرفته بودند. اکنون، پس از موج حملات با خودرو در استکهلم، نیس و لندن، مقامات اسلو تصمیم گرفته‌اند اقدامات پیش‌گیرانه‌ای را اتخاذ کنند.

ریموند یوهانسن، شهردار اسلو، در این‌باره گفت: «ما نمی‌توانیم به دلیل نگرانی از تروریسم، دور خود دیوار بکشیم، اما می‌توانیم برای جلوگیری از وقوع آن، تلاش کنیم.» بر اساس گفته‌های یوهانسن، اسلو از ماه اوت سال جاری میلادی در حال کار بر «پروژه قدرت گُل» بوده است.

گلدان‌های استفاده شده در این پروژه، از بتن سنگین ساخته شده‌اند و در آن‌ها گل‌های فصلی کاشته شده است. این گلدان‌ها به طوری در این بلوار چیده شده اند که تنها خودروهای امداد و پلیس بتوانند به حالت زیگزاگ در آن تردد کنند.

این پروژه با همکاری پلیس اسلو به مرحله اجرا رسیده است. هدف از انجام این پروژه، حفظ جو شاد در مرکز شهر و در عین حال ایجاد موانعی برای جلوگیری از حملات تروریستی بوده است. یوهانسن متذکر شد تهدید تروریستی علیه پایتخت نروژ تقریبا در سطح پایین قرار دارد.

او گفت: «تهدید مشخصی علیه اسلو وجود ندارد. در عین حال، سرویس امنیتی پلیس نروژ در ارزیابی تهدیدها اعلام کرده است احتمال وقوع حملات تروریستی در بزرگترین شهرهای نروژ به مراتب بیشتر است.»

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала