وزارت دفاع روسیه ائتلاف آمریکایی در سوریه را به تحریف واقعیات متهم کرد

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federationتکذیب اخبار الجزیره در باره کشته شدن نظامیان روس در سوریه
تکذیب اخبار الجزیره در باره کشته شدن نظامیان روس در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرتیپ ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه بیانیه آمریکا درباره فرار هزاران سوری از شهر دیر الزور را که توسط نیروهای دولتی سوریه آزاد شده ، به منزله تحریف واقعیات جغرافیایی دانست.

به گزارش اسپوتنیک، پیشتر جیمز جرالد، فرمانده نیروهای ویژه ائتلاف آمریکایی اعلام کرده بود هزاران سوری از شهر دیرالزور به شهر المیادین فرار می کنند وافزود آنها ضمن فرار از دست نیروهای دولتی سوریه نه به مناطق عرب نشین جنوب بلکه به اراضی تحت کنترل "نیروهای دموکراتیک سوریه" در شمال سوریه می روند.
سرتیپ ایگور کوناشنکوف ضمن رد این ادعا اظهار داشت سوری های خواستار فرار به شمال به سوی شهرآزاد شده رقه وجود ندارند چون پس از بمباران های این شهر توسط ائتلاف بین المللی تحت رهبری امریکا هیچ چیزی از این شهر باقی نمانده است.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه یادآور شد شهر المیادین بیش از دو هفته قبل توسط ارتش دولتی سوریه آزاد شده و به این دلیل هزاران سوری از شهر دیلزور به آنجا فرار نمی کنند بلکه با کمک انسانی دریافتی از مرکز روسیه مصالحه طرفهای متخاصم و سازمان های بشردوست بین المللی به خانه های خود باز می گردند.
کوناشنکوف خاطرنشان کرد اکثریت سخنگویان ائتلاف بین المللی تحت رهبری امریکا از واقعیات مطلقا خبر ندارند و تلاش می ورزند خواست های خود را واقعیت جلوه دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала