حمایت مالی عربستان در تاسیس مسجد همجنسگرایان در آلمان

© AFP 2023 / Joe Klamarحمایت مالی عربستان در تاسیس مسجد همجنسگرایان در آلمان
حمایت مالی عربستان در تاسیس مسجد همجنسگرایان در آلمان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک روزنامه آلمانی اعلام کرد که عربستان سعودی از بنیانگذار مسجد جدیدی که افراد بی‌حجاب و همجنسگرایان می‌توانند در آن نماز بخوانند، حمایت مالی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، در خصوص تازه‌ترین رسوایی عربستان سعودی، روزنامه آلمانی «دی تاگس تسایتونگ» فاش کرد عربستان اقدام به حمایت مالی از بنیانگذار مسجد لیبرال جدیدی کرده که به تازگی در برلین افتتاح شده و مردان و زنان بصورت مختلط و بدون حجاب می توانند در آنجا نماز بخوانند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این روزنامه آلمانی اعلام کرد در اتریش جنجال های بسیاری در خصوص اتهامات راجع به ارائه پولهای فراوان به مجمعی به راه افتاده که دو شخصیت جنجالی در آلمان و اتریش با هدف آنچه مبارزه با افراط گرایی خوانده بودند، آن را به راه انداخته اند. این اتهامات در خصوص کمک مالی به جمعیت «افراط گرایی را متوقف کنید» است که سیران آتش، فعال آلمانی کُرد تبار به همراه یک سیاستمدار اتریشی از تأسیس آن خبر دادند.

سیران آتیش، فعال آلمانی چندی پیش با اعلام تأسیس مسجدی لیبرال به نام «ابن رشد- گوته» جنجال رسانه ای فراوانی در میان مسلمانان ایجاد کرد.

این مسجد که نام خود را از ابن رشد، فیلسوف مسلمان و گوته، شاعر مشهور آلمانی گرفته است، درهایش علاوه بر مسلمانان، به روی همجنسگرایان نیز باز است و مردان و زنان بصورت مختلط و در کنار هم و بدون حجاب می توانند به اقامه نماز بپردازند. همچنین در این مسجد زنان می توانند امام جماعت باشند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала