اتهام فیسبوک و گوگل به روسیه

© AP Photo / Marcio Jose Sanchezاتهام فیسبوک و گوگل به روسیه
اتهام فیسبوک و گوگل به روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت فیس بوک و گوگل با انتشار اطلاعاتی روسیه را متهم به دخالت در انتخابات آمریکا کردند.

به گزارش اسپوتنیک، گوگل، فیس بوک و توئیتر اطلاعاتی مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات آمریکا منتشر کردند. این شرکت ها ادعا می کنند که میلیون ها پست از حساب های جعلی در شبکه های اجتماعی منتشر شده که تحت نظارت "آژانس تحقیقاتی اینترنتی" قرار داشته اند.

Facebook и Google раскрыли масштаб «вмешательства России» в выборы США - اسپوتنیک ایران
دخالت روسیه در انتخابات آمریکا
فیس بوک اعلام کرد که 126 میلیون آمریکایی، حدود 40 درصد از جمعیت این کشور، نظاره گره پست ها و مطالبی بودند که مطابق با منافع روسیه بوده.
گوگل نیز ادعا می کند که کلیپ هایی با محتوای حمایت از روسیه در یوتیوب منتشر شده است. این شرکت اعلام کرد که 17 کانال در یوتیوب 1108 کلیپ (43 ساعت) با مضمون طرفداری از روسیه به اشتراک گذاشته شده.
این کلیپ ها از ژوئن 2015 تا نوامبر 2016، در مجموع 309 هزار بازید کننده داشته اند.
فیس بوک و گوگل ادعا می کنند که "آژانس تحقیقات اینترنتی" در تولید این محتوا شرکت داشته است.
طبق گزارش توئیتر، از طریق این شبکه اجتماعی 2 میلیون 700 هزار پست منتشر شده است که بسیاری از توئیت ها به صورت خودکار ظاهر شدند.
از اول سپتامبر تا 15 نوامبر 2016 براساس اطلاعات موجود، این سرویس 1 میلیون 400 هزار پیام منتشر کرده که این رقم 74/0 درصد کل پست های توئیتر را تشکیل می دهد.
روسیه بارها متهم به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شده است. مقامات و خبرنگاران مدعی هستند که هکرهای روی مکاتبات دموکرات ها را به سرقت برده و ضمن انتشار در اینترنت، سعی در نفوذ به سیستم الکترونیکی شمارش آراء نیز داشته اند. مسکو نیز به نوبه حود تمامی این اتهامات را قویا رد می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала