کره‌شمالی به‌ دنبال راه‌اندازی ایستگاه دائمی فضایی

© AFP 2023 / John Macdougallکره‌شمالی به‌دنبال راه‌اندازی ایستگاه دائمی فضایی
کره‌شمالی به‌دنبال راه‌اندازی ایستگاه دائمی فضایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کره شمالی مدعی شد که قصد دارد به عنوان یک کشور مستقل و برای توسعه برنامه فضایی خود ماهواره های بیشتری به فضا پرتاب کند و در این جهت اقداماتی نیز انجام داده و به دنبال راه اندازی یک ایستگاه فضایی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از یونهاپ، پیونگ یانگ در جهت برنامه پنج ساله توسعه فضایی خود ماهواره های بیشتری را به فضا پرتاب خواهد کرد. کره شمالی راه اندازی یک ایستگاه فضایی دائمی در مدار زمین را در دستور کار دارد و به دنبال بهبود وضعیت اقتصادی و آسایش مردم این کشور می باشد.
 مقامات کره شمالی اذعان دارند که برخی کشورها با صدور قطعنامه هایی و تحریم کشور ما، در مقابل پیشرفت کشور ایستاده اند که به هیچ وجه قابل تحمل نیست، این یک روند جهانی است که یک کشور به دنبال رشد اقتصادی با برنامه های  فضایی باشد.
خبرگزاری رسمی کره جنوبی نیز در اینباره اعلام کرد: برنامه فضایی کره شمالی فقط یک بهانه و سرپوش برای توسعه برنامه موشکی این کشور است، پیونگ یانگ قصد دارد مقدمات پرتاب یک موشک دوربرد را فراهم سازد.

'پیونگ یانگ' بعد از اینکه در دسامبر سال 2012 یک موشک دوربرد پرتاب کرد در فوریه سال 2016 نیز یک موشک دوربرد دیگر را آزمایش کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала