برتری های نظامی ایران

© AP Photo / Omid Vahabzadehقدرت موشکی ایران
قدرت موشکی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران در مقایسه با عربستان از 5 برتری نظامی برخوردار است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشنال‌اینترست در صورت وقوع درگیری بین دو کشور، ایران می‌تواند با استفاده هوشمندانه از «روش‌های نامتقارن» که در اختیار دارد با ارتش مسلح به تجهیزات و فناوری‌های نظامی عربستان سعودی مقابله کند.

بخشی از سلاح‌ها و روش‌هایی که ایران می‌تواند از آنها استفاده کند: نیروهای قدس سپاه — «نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حالی که به خودی خود سلاح نیستند، موثرترین ابزاری هستند که ایران می‌تواند از آنها در برابر عربستان سعودی استفاده کند. این نیروهای عملیات ویژه که حدود 15000 نفر هستند در زمان اشغال عراق توسط آمریکا و حضور طولانی مدت واشنگتن در آن کشور، زندگی را برای نیروهای آمریکایی به جهنم تبدیل کردند.

موشک‌های بالستیک — ایران در حال حاضر مجموعه‌ای از موشک‌ها از جمله موشک سوخت مایع عماد با برد 1000 مایل در دست دارد. ایران، همچنین دارنده موشک‌های بالستیک خانواده شهاب است.

پیشرفته‌ترین موشک‌های ایران، نسل موشک‌های زمین‌به‌زمین دو مرحله‌ای، 2 موتور سوخت جامد مرکب موسوم به سجیل است که منهدم کردن آنها دشوار است. سرعت واکنش این موشک‌ها هم بسیار بالا است.

قایق‌های تندرو —از آنجا که اقتصاد عربستان سعودی به صادرات نفتی وابسته است، ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد یا در عبور و مرور کشتی‌ها در خلیج فارس اخلال ایجاد کند.

زیردریایی میدجت کلاس غدیر- ایران می‌تواند برای حمله به تأسیسات کشتی‌رانی و بندری عربستان سعودی از زیردریایی کلاس غدیر که برای انجام عملیات در آب‌های کم عمق خلیج فارس ساخته شده‌اند استفاده کند.

 

موشک‌های کروز سومار- به نوشته نشنال‌اینترست، گمان می‌رود ایران موفق به ساخت نوع جدیدی از موشک‌های کروز دوربرد موسوم به سومار، با برد تقریباً 1500 مایل شده باشد. این سلاح ممکن است بر اساس موشک خا-55 روسیه ساخته شده باشد که ایرانی‌ها احتمالاً آن را مهندسی معکوس کرده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала