روحانی: دولتی که عهد دولتهای پیشین خود را بشکند مورد اعتماد نیست

© AFP 2023 / Behrouz Mehriروحانی: دولتی که عهد دولتهای پیشین خود را بشکند مورد اعتماد نیست
روحانی: دولتی که عهد دولتهای پیشین خود را بشکند مورد اعتماد نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در سخنرانی در صحن مجلس امروز رئیس جمهور ایران که جهت دفاع از دو وزیر کابینه سخنرانی کرد وی به اشاره به موضوعات مختلفی چون اهمیت دانشگاهها و مسئله آب در کشور همچنین موضوع نقض پیمانها از طرف آمریکا پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، رئیس جمهوری اسلامی ایران با حضور در مجلس شورای اسلامی جهت دفاع از برنامه های دو وزیر نیرو و علوم بود به مسائلی همچون اهمیت نقش این دو وزارتخانه و ساختار اصلی دانشگاهها در کشور و همچنین اهمیت مسئله آب در کشور و اقدامات قبلی صورت گرفته و پیشنهادات آینده آب کشور یکی از موارد سخنان ایشان بود.

روحانی در پایان این بخش از سخنان خود ضمن تشکر از نمایندگان مجلس وذکر اینکه امیدوار است با رأی دهی به این دو وزیر باقیمانده کار این دو وزارتخانه هرچه سریعتر شروع شود سخنان خود را در رابطه با وزیران به پایان رسانید.

وی در بخش پایانی سخنان خود با توجه به عهد شکنی دولت آمریکا در جریانات اخیر گفت: در طول تاریخ همواره ملت‌ها و دولت‌ها تعاملاتی را با یکدیگر داشته‌اند که طی آن به بستن عهدنامه‌ها و پیمان‌هایی با یکدیگر می‌پرداختند.  مسئله وفای به عهد بخشی از تاریخ گذشته کشور ما محسوب می‌شود. اصل وفای به عهد اصلی فراملی و فرادینی است اصلی است که همه انسان‌های عاقل با تدبیر و دارای مذهب به عنوان یک اصل باید به آن احترام بگذارند.

رئیس جمهور تصریح کرد:  وفای به عهد آمریکا نسبت به تعهدات دولت خود اگر به گونه ای باشد که دولت جدیدی بر سر کار بیاید و دولت جدید مسئولیت تعهدات دولت قبلی را نپذیرد چگونه مردم میتوانند به این دولت اعتماد کنند زیرا که در هر دوره ای دولتی می آید و دولتی میرود اما تعهدات دولتها نسبت به هم چه میشود.

روحانی افزود: مذاکره با چنین کشوری که به تعهدات قبلی خود پایبند نبوده هیچ فایده ای ندارد و  این شیوه ای که آمریکا در پیش گرفته است در آینده مذاکرات جایی نخواهد داشت.

وی در ادامه گفت:آمریکا به سلاح‌های ما ایراد می‌گیرید ، ما برای دفاع از خود و تمامیت ارزی مان برای دفاع از ملت عزیزمان هر سلاحی از هر نوعی نیاز داشته باشیم در ساختن، تولید کردن و انبار کردن آن خواهیم ساخت و برای دفاع از خودمان از کسی اجازه نمی‌گیریم. ما موشک ساختیم، می‌سازیم و خواهیم ساخت و این مسئله با قرارداد 2231 در تناقض نیست. ایران برای دفاع از خود و حفظ منافع ملی و امنیتش با قدرت مسیری را که در پیش گرفته ادامه می‌دهد و اگر شما در مقابل برجام بدعهدی کنید خواهید دید به ضرر خود شما خواهد بود و جمهوری اسلامی ایران پاسخ شما را به خوبی خواهد داد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала