پرسپولیس فاتح شهرآورد سرخابی های تهران

© Photoشهرآورد سرخابی تهران
شهرآورد سرخابی تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دو تیم پرطرفدار پایتخت ایران عصر امروز در ورزشگاه آزادی از هفته دهم مسابقات لیگ برتر ایران، جام خلیج فارس به مصاف یکدیگر رفتند.

به گزارش اسپوتنیک، تیم های پرسپولیس و استقلال تهران از هفته دهم رقابتهای لیگ برتر ایران در ورزشگاه آزادی تهران و در حضور بیش از 85 هزار تماشاگر از ساعت 16:40 به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان پرسپولیس با تک گل علی علیپور از روی نقطه پنالتی با نتیجه یک بر صفر استقلال تهران را شکست داد.

قرمز و آبی پوشان پایتخت ایران در شهرآورد هشتاد وپنجم در صورتی به مصاف یکدیگر رفتند که دو تیم با حواشی گوناگونی پیش از این دیدار روبرو شدند. از جمله خبر محرومیت محسن مسلمان از پرسپولیس و وریا غفوری از استقلال به دلیل انتشار تصاویری از آنها در فضای مجازی که این محرومیت پس از نشست کمیته اخلاق لغو گردید و همچنین حذف پرسپولیس از رقابتهای جام باشگاههای آسیا و برکناری علیرضا منصوریان سرمربی آبی پوشان تهرانی و جایگزین شدن وینفرد شفر آلمانی می توان اشاره کرد.

با نگاهی به جدول مسابقات لیگ برتر ایران اختلاف فاحشی بین این دو تیم پرطرفدار تهرانی به چشم می خورد. پرسپولیس پیش از این بازی با 17 امتیاز در رده سوم و آبی پوشان تهرانی با 9 امتیاز در رده سیزدهم قرار داشتند. اما شهرآورد تهران از جمله دیدار های سنتی است که بدون توجه به امتیازات دو تیم، همیشه برای هواداران دو تیم از اهمیت بالا و حواشی های خاص خود برخوردار بوده.

تیم برانکو ایوانکویچ سرمربی پرسپولیس در این دیدار با ترکیب علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده، حسین ماهینی، محمد انصاری، کمال کامیابی نیا، محسن ربیع‌خواه، بشار رسن (محسن مسلمان)، وحید امیری، علی علیپور (سیامک نعمتی) و گادوین منشا (شایان مصلح) به مصاف استقلال رفت که وینفر شفر آلمانی از حسین حسینی، مجید حسینی، روزبه،چشمی، وریا غفوری، میلاد زکی پور، فرشید باقری (جابر انصاری)، امید ابراهیمی، خسرو حیدری (سرور چپاروف)، داریوش شجاعیان، فرشید اسماعیلی و علی قربانی(سجاد شهباز زاده) در ترکیب تیم خود استفاده می کرد.

قضاوت این دیدار را بیژن حیدری با کمکهای رضا سخندان و سعید علی‌نژادیان بر عهده داشتند.

در این دیدار محسن ربیع خواه، کمال کامیابی نیا، حسین ماهینی از پرسپولیس و روزبه چشمی، فرشید باقری، امید ابراهیمی، وریا غفوری، میلاد زکی پور، فرشید اسماعیلی و داریوش شجاعیان از استقلال با کارت زرد بیژن حیدری جریمه شدند.

نیمه اول 

استقلال تهران بازی را هجومی آغاز کرد و با پاس‌های سریع و نفوذ از سمت راست زمین سعی داشت به گل برسد؛ وینفرد با استفاده از سرعت غفوری، حیدری و شجاعیان قبل از دقیقه 10 دو موقعیت داشت که با و با بی‌دقتی بازیکنان استقلال از دست رفتند؛ در ادامه این پرسپولیس بود که حملات خود را آغاز کرد و در دقیقه 21 صاحب پنالتی شد و علیپور این پنالتی را به گل تبدیل کرد و پرسپولیس را پیش انداخت؛ بعد از این گل باز هم خط دفاعی استقلال دو اشتباه دیگر تا پایان نیمه اول داشت که خوش‌شانسی آنها اجازه نداد سرخ پوشان به گل دوم برسند؛ استقلال برای زدن گل رو به ارسال از جناحین آورده بود که حاصلی در پی نداشت تا در پایان نیمه اول بازنده به رختکن برود.

نیمه دوم

پرسپولیس با دو کرنر پیاپی شروع هجومی در ابتدای نیمه دوم داشت اما رفته رفته استقلال کمی جلو کشید و با تعویض‌هایی هم که شفر انجام داد موقعیت‌های نسبتا خوبی به دست آورد اما بی‌دقتی آنها و شوت‌های کم قدرت در زدن توپ‌های آخر موجب شد خط دفاعی پرسپولیس و بیرانوند خیلی به دردسر نیافتند و آبی‌ها را در امر گلزنی ناکام بگذارند؛ شاگردان برانکو که بیشتر لحظات نیمه دوم به مدیریت بازی پرداخته بودند، در لحظاتی از مسابقه هم چشم به حمله کردن و شوت‌های از راه دور داشتند که فرصت‌های خوبی نیز نصیب آنها شد اما سرخ پوشان هم بهره کافی را از موقعیت‌ها نبردند تا به دومین گل نرسند؛ تلاش لحظات پایانی استقلال برای گلزنی با ارسال‌های متعدد از دو طرف زمین نتیجه‌ای در پی نداشت تا پرسپولیس به برد ارزشمند یک بر صفر دست پیدا کند و پیروزی دربی هشتاد و پنجم شود.

شرح گل 

  • در دقیقه 21 بازی، پاس در عمق منشا، علیپور که فرار خوبی انجام داده بود را در موقعیت تک به تک با حسینی دروازه بان استقلال قرار داد که تکل از پشت چشمی موجب شد پرسپولیس صاحب یک پنالتی شود و مدافع استقلال کارت زرد بگیرد و علی علیپ.ر مهاجم پرسپولیس این ضربه پنالتی را به گل تبدیل کرد.

​پیش از این دیدار تیم های سرخابی پایتخت 84 بار مقابل یکدیگر قرار گرفته بودند که حاصل آن 25 برد برای استقلال، 21 برد برای پرسپولیس و 38 مسابقه هم با تساوی پایان یافت.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала