ساختارهای بین المللی دست مایه ی غرب برای فشار بر دمشق

© AFP 2023 / Omar Haj Kadourساختارهای بین المللی دست مایه ی غرب برای فشار بر دمشق
ساختارهای بین المللی دست مایه ی غرب برای فشار بر دمشق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
غرب نمی خواهد حقایق استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه را مشخص کند بلکه می خواهد ساختارهای بین المللی را برای فشار آوردن بر دمشق به کار گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه چنین آمده است.
وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که استفاده از گاز سارین در خان شیخون سوریه در ماه آوریل و توسعه حوادث بعدی مشکلات سیستماتیک جدی در کار هیات سازمان منع گسترش تسلیحات هسته ای برای مشخص کردن حقایق و مکانیزم مشترک تحقیقات ایجاد کرد.
در این سند آمده است: « اما موضع کنونی پرونده به نظر برای همکاران غربی خوب است. ضمن اینکه آنها آشکارا با قراردادن آنچه که هست مبارزه می کنند. برای آنکه هدفشان مشخص کردن حقیقت نیست بلکه استفاده از ساختارهای بین المللی برای افزایش فشار بر دمشق است.»
مسکو معتقد است که مشکلات اصلی در کار هیات سازمان منع گسترش سلاح هسته ای و مکانیزم مشترک تحقیقات « اجرای انتخابی احکام و عدم آمادگی یا عدم توانایی برای استفاده از تمامی مجموعه روش های تحقیق است که در کنوانسیون مربوط به منع گسترش تسلیحات هسته ای آمده است و امتناع از انجام تحقیقات در محل حادثه هم هست.»
در این اطلاعیه آمده است: « و همانطور که اخیرا مشخص شد، سیاست هیات تحقیقات سازمان منع گسترش تسلیحات هسته ای این است که جامعه جهانی را به آگاهی برساند در خصوص اینکه امکان دسترسی امن به خان شیخون وجود دارد. بدیهی ست که اگر ما واقعا می خواهیم مقصرین به استفاده از تسلیحات شیمیایی را مشخص کنیم این معایب اصلی باید فورا اصلاح شود.»

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала