رهبر ایران خطاب به العبادی؛ مراقب مکر آمریکایی ها باشید

© AFP 2023 / Iranian Supreme Leader's Websiteرهبر ایران خطاب به العبادی؛ مراقب مکر آمریکایی ها باشید
رهبر ایران خطاب به العبادی؛ مراقب مکر آمریکایی ها باشید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیت الله خامنه ای رهبر ایران در دیدار نخست وزیر عراق اعلام کرد، به آمریکایی ها اعتماد نکرده و مراقب مکر آنان باشید.

Премьер-министр Ирака Хайдер Аль-Абади - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
سفر عبادی به تهران پاسخ عراق به آمریکا و عربستان
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی آیت الله خامنه ای، رهبر ایران صبح امروز در دیدار حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق، وحدت اقوام مختلف و حمایت دولت این کشور از نیروهای مردمی و جوانان مؤمن و شجاع عراقی را رمز پیروزی‌های اخیر در مقابل تروریستها و حامیانشان خواندند.
آیت‌الله خامنه‌ای از اقدامات دولت عراق برای دفاع از حاکمیّت یکپارچه و تمامیّت ارضی این کشور حمایت کردند، و عراق را کشوری تعیین‌کننده و مهم در جهان عرب خواندند.
وی با حمایت از تلاشهای دولت عراق برای توسعه‌ی روابط با کشورهای همسایه و منطقه، تأکید کرد: درعین‌حال باید مراقب مکر آمریکایی‌ها باشید و هرگز به آنها اعتماد نکنید.
رهبر ایران افزود: آمریکایی‌ها خودشان داعش را به ‌وجود آوردند امّا اکنون که تروریستها از دولت و مردم عراق شکست خورده‌اند، خود را با این تحوّل مهم، همراه و هم‌جهت نشان میدهند البتّه بدون تردید هر وقت فرصت بیابند، دوباره به عراق ضربه خواهند زد.
رهبر انقلاب اسلامی با حمایت از گسترش همه‌جانبه‌ی روابط تهران — بغداد در زمینه‌های مختلف، خطاب به آقای حیدر العبادی افزودند: توجّه ملّتهای منطقه به موفقیتهای عراق، نتیجه‌ زحمات و شجاعتهای مردم عراق، شما و دیگر مسئولان عراقی است.
در این دیدار که آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور نیز حضور داشت، نخست‌وزیر عراق با اشاره به تلاشهای مردم و جوانان عراق برای حفظ وحدت و تمامیّت ارضی این کشور، گفت: با دقّت کامل، از وحدت و یکپارچگی عراق محافظت میکنیم و همان‌گونه که قبلاً نیز به برادرانمان در اقلیم گفته بودیم، اجازه نمیدهیم خطر تجزیه، کشورمان را تهدید کند.

حیدر العبادی با تشکّر از حمایتهای ایران در مبارزه‌ی عراق با تروریستها، گفت: با اشتیاق کامل برای گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران، تلاش و فعّالیّت میکنیم.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала