ایران گذرگاه مرزی خود را با کردستان عراق بازگشایی کرد

© Sputnik / Hikmet DurgunПраздничные мероприятия накануне референдума о независимости в столице Иракского Курдистана городе Эрбиль
Праздничные мероприятия накануне референдума о независимости в столице Иракского Курдистана городе Эрбиль - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در پی تعلیق نتایج همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق مدیر گمرک‌های اقلیم کردستان عراق امروز چهارشنبه اعلام کرد که ایران گذرگاه مرری باشماق را بازگشایی کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سامان عبدالرحمن، مدیر گمرک‌های اقلیم کردستان عراق در گفت‌وگو با شبکه رووداو اعلام کرد که امروز چهارشنبه ایران گذرگاه مرزی با شماق را بازگشایی کرد.
قبل از این نیز سیروان محمد، رئیس اتاق بازرگانی سلیمانیه اعلام کرده بود که از روز چهارشنبه گذرگاه‌های مرزی ایران به منظور تجارت و عبور شهروندان بازگشایی خواهند شد.
به گزارش ایسنا، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل روز سه‌شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که نظر به تقاضای شورای استانی سلیمانیه، فرهیختگان و خانواده معظم شهدای شیمیایی استان حلبچه مرز باشماق مریوان با استان سلیمانیه از صبح فردا چهارشنبه، 3 آبان 1396 فعالیت عادی خود را از سر خواهد گرفت و بدین ترتیب علاوه بر انجام تردد متقابل مسافرین، کلیه عملیات گمرکی نیز به حالت عادی باز می گردد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала