گزارش و تحلیل

گفتگوی اسپوتنیک با هرکول ایرانی + عکس

© Photo / سجاد غریبیهرکول ایرانی
هرکول ایرانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
این روزها کمتر کسی است که نام سجاد غریبی را در شبکه های اجتماعی نشنیده باشد. پسری با عضلات قوی و بدنی کاملا متفاوت که لقب رستم یا هرکول ایرانی به او داده شده است.

او با ژنتیک خوب و ورزش مداوم و تغذیه مناسب بدنی برای خود ساخته است که رسانه های جهانی به او لقب هالک داده اند. اگرچه این نام در ایران کمی مفهوم منفی دارد اما در خارج از کشور به عنوان یک عنوان مثبت و اسطوره بیان می شود.

هالک یک شخصیت خیالی ابرقهرمان در کتاب‌های کامیک منتشر شده توسط "مارول کامیکس" است. او توسط "استن لی" و "جک کربی" برای اولین بار در هالک شگفت‌انگیز شماره ۱ خلق شد. او هیولایی جهش یافته انسان‌نما، عظیم‌الجثه و سبز رنگ است که زور زیادی داشته و نمی‌تواند خشمش را کنترل کند. هالک هر چه بیشتر خشمگین شود، قویتر می گردد. اگرچه این نام مناسب قهرمان ایرانی نیست اما خود سجاد به عنوان اسطوره مطرح شده در خارج از کشور به این لقب احترام می گذارد. گفتنی است که سجاد غریبی از هیچ مکملی برای حجیم شدن عضلات خود استفاده نمی کند و رمز موفقیت او تغذیه درست و سالم و ورزش است.

لطفا یک بیوگرافی از خودتان بگویید؟
در آذرماه سال جاری وارد 26 سالگی می شوم. 10 سال است که در دنیای پاورلیفتیگ و برندسازی فعالیت دارم. مدرک کارشناسی اقتصاد بازرگانی را از دانشگاه بوشهر کسب کردم. شغل اصلی من ورزش است و در کنار آن در آژانس املاک نیز مشغول بکار هستم. 

چرا در شبکه های اجتماعی معروف شدید و به یک چهره محبوب در ایران تبدیل شده اید؟
همه چیز از یک سو تفاهم شروع شد. بعلت تشابهی که با شخصی که در دنیای مجازی که به جلاد داعش معروف بود نام من هم بر سر زبان ها افتاد چرا که او نیز مانند من بدن قوی ای داشت. پس از آن همه سجاد غریبی را به او نسبت داده و من در دنیای مجازی با چهره منفی معروف شدم. مردم مرا به عنوان عنصری از داعش می دانستند و این مسئله به رسانه های مختلف نیز راه پیدا کرد. پس از آن روزنامه "دیلی میل" لندن از من با مقاله ای با عنوان "هالک روی کره زمین زنده است" چهره دیگری برای مردم ساخت. از آن موقع به بعد همه رسانه های جهانی از من بیوگرافی خوبی ارایه دادند و شهرت من جهانی و با یک چهره مثبت همه گیر شد.

© Photo / سجاد غریبیهرکول ایرانی
هرکول ایرانی  - اسپوتنیک ایران
هرکول ایرانی

چه پیشنهاداتی از باشگاه های ورزشی خارجی داشته اید؟

من از کشورهای مختلف پیشنهادات بسیاری داشتم. از کشور آمریکا گرفته تا انگلستان، اسپانیا، ایتالیا و فرانسه پیشنهاداتی داشته ام. اما در حال حاضر وزارت ورزش هنوز با این مسئله موافقت انجام نداده است مخصوصا در مورد "دبلیودبلیوئی"(World Wrestling Entertainment) که اگر به آن در آمریکا بپیوندم اجازه بازگشت به ایران را نخواهم داشت. من مشکل نظام وظیفه هم دارم و پس از رفع مشکل آن حتما به باشگاه های خارجی خواهم پیوست.

برنامه آینده شما چیست؟
من پس از حل کردن مشکل نظام وظیفه حتما با موافقت وزارت ورزش به باشگاههای خارجی خواهم پیوست. متاسفانه در ایران رسیدگی به ورزشکارها در همه رشته ها انجام نمی شود و فقط رشته هایی مانند فوتبال مورد توجه است. با اینکه بسیاری از جوانان در ایران بر خلاف کشورهای دیگر با کمترین امکانات و با هزینه خود بصورت حرفه ای بدنسازی می کنند اما نگاه مسئولین در این زمینه باعث می شود که کمتر پاورلیفتینگ و بدنسازی مورد توجه قرار بگیرد و هنوز بصورت حرفه ای جا نیفتاده است. بنابراین قصد دارم برای پیشرفت خود به باشگاه های خارجی بپیوندم.

شما بعنوان یک ورزشکار چگونه روز خود را می گذرانید؟

من هم مانند بقیه یک زندگی معمولی دارم. روزی بین 2 تا 3 ساعت ورزش میکنم و 8 ساعت می خوابم. البته اگر کاری برای من پیش بیاید زمان ورزش به 1.5 ساعت می رسد. بقیه روز را هم کار می کنم. از نظر تغذیه کمی با دیگران فرق دارم. وعده های غذایی من بین 4 تا 5 وعده است فقط در دوران حجم به 7 تا 8 وعده می رسد. از نظر نوع غذایی که استفاده میکنم کاملا مانند بقیه خانواده های ایرانی است. تفاوتی که من را از دیگران متمایز می کند ژنتیک من است. بدن پدربزرگ من هم در دوران قدیم بسیار حجیم بود و ورزش های زورخانه ای انجام میداد.


چه شایعاتی در مورد شما وجود دارد؟
شایعه ای که برای من بسیار ناراحت کننده بود شایعه "جلاد داعش" بود که منجر شد من روزهای بسیاری را با ناراحتی طی کنم. شایعه ای که برای من جالب بود این بود که می گفتند سجاد غریبی در راه رینگ کشنی کج آمریکاست. این شایعه به علت دعوت "حسین خسرو علی وزیری" ملقب به شیخ آهنین در آمریکا به رقابت بود که بعلت نظام وظیفه موفق به رفتن نشدم. این قضیه به معروفیت من بسیار کمک کرد.

در کوچه و خیابان شما را با چه لقبی بیشتر صدا می کنند؟ آیا مردم از شما می ترسند؟
در خیابان نام مرا از یاد برده اند و بیشتر مرا در خیابان تحسین می کنند و با ماشالله غول ایران، هرکول ایرانی و یا پهلوان صدا می کنند. البته لقب هالک ایرانی نیز بسیار معروف است و بعنوان برند جهانی مطرح شده است.
من انسان خنده رویی هستم و در خیابان با مردم بسیار مهربان هستم. دلیلی برای ترس وجود ندارد. بیشتر مردم خواهان گرفتن عکس با من هستند.

آیا شما به عنوان مدافع حرم ثبت نام کردید؟
بعلت فراگیر شدن لقب جلاد داعش بسیاری از مردم از همه کشورها و روسیه به من لقب تروریست را داده بودند و این مسئله بازتاب جهانی پیدا کرده بود. برای بستن بحث تروریست بودنم این مسئله مطرح شد. من در مرحله اول دوست دارم مدافع کشور خودم باشم و در درجه دوم به یاری کشورهای دیگر بپردازم. البته این فقط علاقه شخصی است و در جایی ثبت نام نکرده ام و ترجیح می دهم در شغل خودم به ادامه بپردازم اما در صورت صلاحدید نظام جمهوری اسلامی ایران و در صورت دعوت آنها اینکار را انجام خواهم داد.

سوال آخر: به چه چیزی در زندگی خود افتخار می کنید؟
من تنها افتخارم در زندگی الگو قرار دادن "ائمه اطهار" می باشد.


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала