واکنش نخست وزیر لبنان به سخنان روحانی

© AFP 2023 / Joseph Eidواکنش نخست وزیر لبنان به سخنان روحانی
واکنش نخست وزیر لبنان به سخنان روحانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سعد الحریری نخست وزیر لبنان در صفحه توییتر خود در واکنش به سخنرانی اخیر رئیس جمهور ایران نوشت که کشورش سرپرست خارجی نیاز ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان و از رجال سیاسی نزدیک به عربستان سعودی نسبت به سخنان حسن روحانی رئیس جمهور ایران که گفته بود "امروز عظمت اسلام عظمت محوری اسلامی،‌ عظمت ملت ایران در منطقه از هر زمان دیگر بیشتر است و در عراق، سوریه،‌ لبنان،‌ شمال آفریقا و منطقه خلیج فارس کجا است که بدون ایران و بدون نظر ایران بشود یک اقدام سرنوشت‌ساز را انجام داد"، عکس العمل نشان داد.
نخست وزیر لبنان در صفحه توییتر خود نوشت که کشورش سرپرست خارجی نمی خواهد و اجازه نمی دهد که به عزت لبنان توهین شود.
این مقام لبنانی نوشت: سخنان روحانی که هیچ تصمیمی در لبنان بدون ایران گرفته نمی شود، مردود است و قابل قبول نیست، لبنان کشوری عربی و مستقل است و سرپرست خارجی نمی خواهد و اجازه اهانت به عزت خود را نمی دهد.
کاربران لبنانی اما در پاسخ به توییت نخست وزیر به او یادآوری کرده اند که ایران همواره از لبنان حمایت کرده است، یک کاربر لبنانی در پاسخ به توییت نخست وزیر این کشور نوشته: روزی که جنگنده های صهیونیست ها لبنان را بمباران می کردند، اعراب منتظر نابودی ما بودند این ایران بود که در کنار ما ایستاد. این کاربر نوشته: شیخ سعد تو می توانی اعراب را دوست داشته باشی اما نمی توانی ما را وادار کنی تا قاتلانمان یعنی عربستان را دوست داشته باشیم، ریشه تروریسم عربستان است و کشورهای جهان عرب را ویران کرده، همان کشورهایی که ایران آباد می کند.
یک کاربر دیگر لبنانی هم نوشته: استانداردهای دوگانه جناب نخست وزیر، دخالت های آشکار عربستان در لبنان را نمی بینید؟ یا اینکه پول انسان را کور می کند؟

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала