نژادپرستی غذایی در اروپا

© Fotolia / Maksim Shebekoغذا
غذا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در اتحادیه اروپا به حقایق وجود «نژادپرستی غذایی» اعتراف کردند.

به گزارش اسپوتنیک، در بهار سال جاری، گروه کشورهای اروپای شرقی — لهستان، چک،اسلووانی و مجارستان به دلیل «استاندارد دوگانه» در تولید محصولات غذایی برای کشورهای اروپای غربی و شرقی جنجال به پا کردند.

گروه چهار اتحادیه اروپا، اعلام کردند که شرکای آنها در اتحادیه اروپا محصولات غذایی را به آنها تحویل می دهند که از یک مارک است اما گرانتر و از نظر کیفیت بدتر از محصولاتی است که در غرب بفروش می رود.

ژان کلود یونکر سعی کرد از شرکت های غربی دفاع کند، اما موضع وی در بروکسل مورد قبول همه اعضای اتحادیه اروپا قرار نگرفت. حقایق گویای «استاندارد دوگانه» در غذا برای اعضای قدیم و جدید  اتحادیه اروپا را سرآغاز اجرای نظریه پیشرفت اروپاییان «با سرعت های متفاوت» نامیدند.

بازرسان دهها قلم کالا را در فروشگاه های مواد غذایی در براتیسلاو و شهرهای اتریش مقایسه کردند. نتیجه این بود که کالباس، پنیر،محصولات لبنی، شکلات، نان، نوشابه که تحت یک مارک و عنوان فروخته می شوند از نظر کیفیت با یکدیگر فرق دارند. در محصولات غذایی که در اسلوواکی فروخته می شود گوشت کمتر و چربی بیشتر است  و افزودنی های مختلف از جمله تحریک مزه، رنگ  و غیره بیشتر است.

 

در کشورهای بلغارستان، رومانی، کورواتی و جمهوریهای بالتیک نیز این تفاوت کیفیت مشاهده شد. تنها کالایی که در غرب و شرق یکسان بود-شیر شکلاتی بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала