آیا می توانید باور کنید که این دختران زیر 25 سال سن دارند؟ +عکس

© Photo / Pixabayآیا می توانید باور کنید که این دختران زیر 25 سال سن دارند؟ +عکس
آیا می توانید باور کنید که این دختران زیر 25 سال سن دارند؟ +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخت کوشی دختران یاسوجی در فضای مجازی در قالب تصویری به اشتراک کاربران گذاشته می شود.

به گزارش اسپوتنیک، تصاویری از دختران زیر ۲۵ سال یکی از روستاهای یاسوج در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که باور سن آنها کمی سخت است.

گفته شده است که دختران روستای "زیلایی" یاسوج با اینکه از سو تغذیه رنج می برند اما شدیدا کار می کنند بنابراین چهره آنها بهره کمی از نشاط و شادابی دختران زیر ۲۵ سال را دارد.
کار کردن زیاد در زیر آفتاب سوزان از جمله فعالیت های روزانه این زنان و دختران است.
زیلایی، روستایی است از توابع بخش "مارگون" در استان کهگیلویه و بویراحمد ایران است که حدودا ۱۱۰۴۱ نفر جمعیت دارد.
بر خبر های مربوط به این روستا شنیده شده است که در این روستا خانواده هایی با چند فرزند به چشم میخورند که از کودکی کار می کنند. این کودکان از خردسالی تا بزرگسالی کمک حال خانواده هایشان هستند. مشغولیت آنها کمک به پدرانشان در زمین های کشاورزی و دامداری است. بزرگترین تفریح آنها بنه چینی در کوههای بلند و تیزی است که روستا را در بر گرفته است. نگهداری از خواهر و برادران کوچکترشان را نیز برعهده دارند و رفتن آنها به مدرسه نیز به نوعی ررای آنان تفریح به حساب می آید.

• شاید باور نکنید❕ اما تمامِ این دختران، زیر ٣٠ سال سن دارند‼️. #دختران روستای #زیلایی از توابع #مارگون #یاسوج علیرغم #سوء_تغذیه شدید، #سخت #کار می کنند. قصه دختران زیلایی،قصه #رنج و #محرومیتی_مداوم است. محرومیتی ناشی از #فقر_اقتصادی که وقتی با سوء تغذیه همراه می شود، رد پایش را روی چهره تک تک آنها می گذارد. اينجا زندگی زنان و دختران بر یک مدار ِتکرار می چرخد. #بر_مدار_کار. کار اینجا برای زنان و دختران، قبل از طلوع افتاب شروع می شود و تا تاریکی هوا ادامه پیدا می کند؛ قصه کار برای تک تک این دختران، از چوپانی و جمع کردن هیزم و بنه چینی به رفت و روب خانه و پختن غذا می رسد و رسیدگی به بچه ها. بار "مسئوليتي که از روزهای کودکی شروع می شود و تا روزهای بزرگسالی ادامه پیدا می کند." آن وقت مارال ٢٣ ساله شبیه زنهای سی و چند ساله می شود و چهره فرشته ٢٦ساله، به ٤٥ساله ها می ماند. #اینجا_همه_شبیه_همند! به چشم هایشان که دقیق شوید، یک حرف را می زنند، دست هایشان یک قصه را روایت می کند؛ #محرومیت اینجا هر روز بر #چهره #زنان و #دختران #سیلی می زند‼️. #روزپلاس,به نقل از #جام_جم.. #روياي_ناتمام #روياي_نافرجام #كودكي_گم_شده_در_هياهوي_زندگي #دختران_كار #فقر #محروميت #كار_سخت #زنانگي #زندگي_بر_مدار_كار

Публикация от Mozhgan Niknezhad (@niki_______h) Окт 22 2017 в 10:17 PDT

بسیاری از کاربران با انتقاد از کار مسئولین درخواست کمک و یاری از آنان نمودند. بعضی از کاربران نیز سن آنان را باور نکرده و معتقدند که آنان بالای ۳۰ سال سن دارند.
بسیاری از کاربران با هشتک "زیلایی محروم است" به حمایت از مردم این روستا پرداختند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала