گزارش و تحلیل

ارتباط ایران، روسیه و حزب الله لبنان سرگرمی جدید کنگره آمریکا

© AP Photo / Susan WalshЗдание Конгресса США в Вашингтоне
Здание Конгресса США в Вашингтоне - اسپوتنیک ایران
اشتراک
لایحه قانونی جدیدی در خصوص ارزیابی وضعیت رابطه حزب الله لبنان با ایران و روسیه در کنگره آمریکا بررسی می شود.

به گزارش اسپوتنیک- اخیرا گروهی از اعضای کنگره آمریکا، لایحه قانونی بازرسی ویژه ارتباط ایران با سازمان «حزب الله» را جهت بررسی ارائه نموده اند.
در سند نامبرده وزارت امور خارجه ایالات متحده باید گزارش نهایی در این خصوص را آماده نماید. در این گزارش باید نوع کمکی که ایران به نیروهای سوریه و لبنان می رساند شفاف سازی شود. همچنین در این گزارش باید میزان خطری که در نتیجه این نوع حمایت، اسرائیل و دیگر متحدان آمریکا در منطقه را تهدید می کند را ارزیابی و تعیین نمایند.

کنگره آمریکا - اسپوتنیک ایران
ارزیابی ارتباط «حزب الله» با ایران و روسیه
بر طبق لایحه قانونی مذکور باید اطلاعات در باره کشورهای دیگری جمع آوری شود که به عقیده اعضای کنگره می توانند از «حزب الله» حمایت نماید که روسیه نیز یکی از آن کشورهاست. همچنین چگونگی همکاری تاکتیکی و استراتژیکی روسیه با ارتش ایران و «حزب الله» در سوریه نیز در این گزارش مشخص می گردد.
حسین شیخ الاسلام، مشاور وزیر امورخارجه ایران در این خصوص به اسپوتنیک گفت:

حزب الله یکی از احزاب رسمی در لبنان است که در پارلمان نیز نماینده دارد، بعبارتی حزبی شناخته شده و جزئی از حکومت لبنان است. ایران و روسیه حزب‌الله را به عنوان یک سازمان سیاسی اجتماعی مشروع به حساب می‌آورد و ایران هم با لبنان و هم با حزب الله دارای روابط قانونی می باشد.


شیخ الاسلام افزود، این اقداماتی که اخیرا ایالات متحده انجام داده با فشار اسرائیل و به دلیل شکست آن در برابر حزب الله انجام گرفته است که طبیعتا موثر واقع نخواهد شد. لازم است بدانیم که اخراج نیروهای اسرائیل از لبنان با تلاش و مبارزات حزب الله انجام گرفته و همین نیز عامل عزت و سربلندی آنهاست.

اخیرا «سيد حسن نصرالله» دبيركل حزب الله لبنان، در مراسم هفتمين روز شهادت «علي هادي العاشق» و «محمد حسن ناصر» دو تن از رزمندگان حزب الله لبنان گفت: سخنان ترامپ درباره استراتژي آمريكا براي مقابله با ايران موضوعي است كه بر تمام منطقه تاثيرگذار خواهد بود.
دبيركل حزب الله لبنان در این سخنرانی اعلام نمود: اظهاراتی که درباره سياست هاي جديد براي مقابله با حزب الله وجود دارد كه نه روسیه و نه ایران با اين موضوع موافق نيست چون مسكو و تهران از خود دفاع مي كنند و سياست هاي جديد براي مقابله با حزب الله به اين دليل است كه افتخار داشته در پيروزي ها و شكست توطئه ها مشاركت داشته باشد.
دبيركل حزب الله افزود، عربستان سعودي و در كنارش اسرائيل نمي گذارند صلح و ثبات در منطقه برقرار شود، ما خواهان امنيت و صلح هستيم و دستاني كه به سوي لبنان دراز شود آن را قطع خواهيم كرد.
حسین شیخ الاسلام در پایان خاطر نشان کرد، آمریکا به هیچ وجه با ایران قصد مصالحه ندارد و سخنانی که آقای ترامپ در رابطه با ایران بکار برد لحن امیدوار کننده ای نیست تا بتوان انتظار داشت تا سیاست معقولی را پیش بگیرند. ترامپ به ملت ایران توهین نموده و تا از ایران عذرخواهی نکند هیچ مصالحه ای پیش نخواهد آمد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала