همايش سراسري اساتيد زبان و ادبيات فارسي در فدراسيون روسيه برگزار گردید

© Cla78همايش سراسري اساتيد زبان و ادبيات فارسي در فدراسيون روسيه برگزار گردید
همايش سراسري اساتيد زبان و ادبيات فارسي در فدراسيون روسيه برگزار گردید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
همايش سراسري اساتيد زبان و ادبيات فارسي در فدراسيون روسيه با حضور اساتيد زبان فارسي از مناطق مختلف روسيه در روز جمعه ٢٨ مهرماه در انستيتو آسيا و افريقا دانشگاه دولتي مسكو با همت رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در روسيه برگزار گرديد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سفارت ایران در مسکو، همايش سراسري اساتيد زبان و ادبيات فارسي در فدراسيون روسيه با حضور اساتيد زبان فارسي از مناطق مختلف روسيه در روز جمعه ٢٨ مهرماه در انستيتو آسيا و افريقا دانشگاه دولتي مسكو با همت رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در روسيه برگزار گرديد.

دكتر رضا ملكي رايزن فرهنگي كشورمان ضمن تشكر از همكاري انستيتو اسيا و افريقا به توسعه همه جانبه ايران و روسيه اشاره نمود و آموزش زبان فارسي را به عنوان يك ضرورت براي توسعه روابط مورد تاكيد قرار داد.
ايشان در ادامه صحبت هاي خود به ضرورت توسعه كمي و كيفي زبان فارسي در فدراسيون روسيه و انگيزه دانشجويان قبل از ورود به دانشگاه و پس از فارغ التحصيلي را فراتر از زمان تحصيل توصيف نمود كه بايستي از سوي متوليان آموزش زبان فارسي مورد بررسي قرار گيرد

عبدالقاضي اف رئيس انستيتو آسيا و افريقا دانشگاه دولتي مسكو به سابقه ٦٠ساله بخش زبان فارسي در دانشگاه و همكاري هاي اين بخش با رايزني فرهنگي از جمله برگزاري همه ساله المپياد زبان و ادبيات فارسي در اين دانشگاه اشاره نمود.
دكتر صحرايي عضو هيات علمي دانشگاه علامه و معاون بنياد سعدي و دكتر عباس علي وفائي استاد زبان فارسي و عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبايي از ميهمانان ايراني اين همايش و در خصوص نحوه آموزش زبان فارسي در خارج از كشور سخنراني نمودند.

دكتر ولادمير ايوانف رئيس بخش زبان فارسي انستيتو آسيا و افريقا از ديگر سخنرانان و برگزار كنندگان اين همايش بود.

٤٠ نفر از اساتيد زبان فارسي از مناطق مختلف داغستان ، تاتارستان ، سنت پترزبورگ ، آستيا و باشقيرستان در اين همايش به سخنراني پرداختند.

رايزني فرهنگي با ايجاد مركز زبان فارسي در توسعه زبان و ادبيات فارسي در ٢٣ كرسي زبان فارسي و اتاق هاي ايرانشناسي سهم بسرايي در توسعه زبان و ادبيات فارسي در فدراسيون روسيه إيفا نموده است

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала