استفاده عجیب از "دکمه قرمز" در اتاق رزُلوت در کاخ سفید

© AP Photo / Andrew Harnikاستفاده عجیب از "دکمه قرمز" در اتاق رزُلوت در کاخ سفید
استفاده عجیب از دکمه قرمز در اتاق رزُلوت در کاخ سفید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا، از دکمه قرمز که در اتاق بیضی شکل کاخ سفید قرار گرفته، برای سفارش چای استفاده می کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ریچارد برانسون میلیاردر بریتانیایی، رئیس و بنیان گذار گروه شرکت‌های ویرجین در کتاب Finding my Virginity می نویسد؛ اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا، از دکمه قرمز که در اتاق بیضی شکل کاخ سفید(رزُلوت) قرار گرفته، برای سفارش چای استفاده می کرد.
برانسون می نویسد: توجه من به دکمه قرمزی که بر روی میز باراک اوباما بود جلب شد. اوباما متوجه این موضوع شد و گفت: در گذشته این دکمه در شرایط اضطراری مورد استفاده قرار می گرفت، اما اکنون من از این دکمه برای سفاش چای برای مهمان ها استفاده می کنم.
در ماه آپریل سال 2017 خبرنگاران آمریکایی متوجه شدند که دونالد ترامپ ریئس جمهور آمریکا هرگاه که هوس نوشابه می کند این دکمه را فشار می دهد.
دکمه قرمز؛ یک نام کلیشه ای که ظاهرا به رئیس جمهورهای قدرت های هسته ای اجازه می دهد موشک های بین قاره ای را راه اندازی کنند.
در حقیقت، در کنار رئیس کاخ سفید، همیشه یک افسر ویژه حضور دارد که چمدان به اصطلاح اتمی را نگه داری می کند، که در آن رمز و داده‌های رمزی و سری لازم جهت صدور فرمان شلیک موشک هسته ای قرار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала