وزارت خارجه روسیه درباره برجام: آمریکا را از آسمان به زمین می آوریم

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyوزارت خارجه روسیه درباره برجام: آمریکا را از آسمان به زمین می آوریم
وزارت خارجه روسیه درباره برجام: آمریکا را از آسمان به زمین می آوریم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روز سه شنبه سرگی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه قول داد همکاران آمریکایی را از آسمان به زمین بیاورد.

اما فعلا مسکو نه از لحن تند بیانیه های آمریکا و نه از نقض روح و متن برجام توسط واشنگتن خوشش نمی آید.
به گزارش اسپوتنیک، ریابکوف در پاسخ به درخواست خبرنگاران مبنی بر اظهار نظر در خصوص بیانات اخیر دونالد ترامپ بیان داشت: " من نمی توانم لحن تند بیانات خطاب به ایران را بپذیرم. به نظر من هر اختلاف نظری در خصوص اینکه آیا باید مطابق این سند عمل کرد یا خیر لحن بیانش با ید به شکل دیگری باشد."
ریابکوف تایید کرد که روح توافق را ایران نقض نمی کند بلکه نقض کننده آمریکاست. جمهوری اسلامی ایران بسیار مسئول بوده و به طور کامل وظایف خود را در چارچوب برجام عمل می کند. ما رفتار مشابهی داریم. اما این را نباید برای همکاران آمریکایی خود بگوییم کسانی که به نظر مان نه تنها روح بلکه مفاد برجام را نقض می کنند.
ریابکوف در خصوص عکس العمل مسکو در این شرایط دشوار قول داد که آمریکایی ها را به زمین بیاورد. اکنون در زمینه آن وظایفی که ما و طرف ایرانی به آمریکا نقد می کنیم این اواخر ایالات متحده این عقیده را پیش می کشد که می توانند برجام را فلج کرده و یا کاملا از بین ببرند. این روند وحشتناکی ست و تنها در ارتباط با برجام بروز نکرده است. ما مصرانه آمریکایی ها را از آسمان به زمین می آوریم و شرایط واقعی را برایشان ترسیم می کنیم. نباید تصورات شخصی در خصوص اینکه چیزی خوب یا بد است در ارتباطات بین دولتی کاملا غیر قابل قبول است. این تکنیک غیر قابل پذیرش است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала