پول های ملت ایران را بگیرید و لذت ببرید!

© Flickr / Adam Jonesریال
ریال - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ به همتایان فرانسوی و انگلیسی خود توصیه کرد تا می‌توانند از ایران پول بگیرند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیویورک تایمز، دونالد ترامپ به دوستانش امانوئل ماکرون و ترزا می گفته که «تا می توانید از ایران پول بگیرید و نگران تحریم‌های ایران نباشید».

«در واقع، مکرون با من تماس گرفت و من گفتم ببین امانوئل، آن‌ها(ایرانی ها) پول کلانی به رنو می دهند. پول آن‌ها را بگیرید و حال کنید».

شرکت خودروسازی فرانسوی رنو وارد یک معامله چند صد میلیون دلاری با ایران شده است. در دوران پسابرجام قرارداد 780 میلیون دلاری بین شرکت رنو و دولت ایران منعقد شد.

ترامپ روز جمعه وقتی که گفت «نمی تواند پایبندی ایران را به برجام تایید کند»، باب تحریم های جدید را علیه ایران گشود.

با این حال، رییس جمهور آمریکا ادعا کرد که کشورهایی مثل فرانسه، که تجارت گسترده با ایران دارند، می توانند به تجارت خود با دولت ایران ادامه دهد:« آن ها(فرانسه و انگلستان) دوست دارند که من(در برجام) بمانم، تنها به یک دلیل:دریافت پول های ایرانی.  می دانید ایران در کشورهای مختلف پول خرج می کند. و من همیشه گفته ام و به آن ها هم می گویم: نگران چیزی نباشید. هر چه قدر می توانید از آن ها پول بگیرید. آن ها(می و مکرون) دوستان من هستند».

رنو تنها کمپانی فرانسوی نیست که روابط مالی گسترده با دولت ایران دارد. غول نفتی فرانسه، «Total SA»  در ماه ژوئیه قرارداد 5 میلیارد دلاری با ایران منعقد کرده است.توتال فرانسه با 50.1 درصد، بیشترین سهم را در این قرارداد دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала