ماکرون با پیامی مهم به ایران می رود

© AFP 2023 / Christophe Archambaultماکرون با پیامی مهم به ایران می رود
ماکرون با پیامی مهم به ایران می رود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ اطلاع داد که امانوئل ماکرون در سفر خود به ایران پیام مهمی را با خود به همراه دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ اطلاع داد: پس از موضع‌گیری اخیر دونالد ترامپ علیه توافقنامه هسته‌ای با ایران، سفر رئیس جمهور فرانسه به ایران پیام مهمی را به همراه دارد.
این شبکه همچنین اعلام کرد: دونالد ترامپ تصمیم گرفته است توافقنامه هسته‌ای با ایران را تایید نکند. این تصمیم ترامپ با واکنش‌هایی روبروست. پاریس از کنگره آمریکا درخواست نمود توافقنامه ای را که پس از مذاکرات دشوار بدست آمده است، از بین نبرد. امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه،می خواهد به ایران سفر کند.
بر اساس اطلاعات این شبکه فرانسوی: سفر امانوئل ماکرون به ایران، این خبر دیگر یک تردید نیست، بلکه یک امکان است. «الیزه»، کاخ ریاست جمهوری فرانسه، با صدور بیانیه‌ای اطلاع داد که در پی دعوت حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، رئیس جمهور فرانسه، احتمالا به این کشور سفر خواهد کرد. از سال ۱۹۷۶ تا به امروز، ماکرون اولین رئیس جمهور فرانسوی است که به ایران سفر می‌کند. سفر ماکرون به تهران پس از اعلام تصمیم ترامپ، پیامی مهم در خود دارد. این توافقنامه پس از دوازده سال مذاکره در سال ۲۰۱۵ بین ایران، پنج عضو دائم شورای امنیت به اضافه آلمان منعقد شد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала