واکنش ها به جعل نام "خلیج فارس" از سوی ترامپ +ویدئو

© Fotolia / Peyman Kaiediواکنش ها به جعل نام "خلیج فارس" از سوی ترامپ
واکنش ها به جعل نام خلیج فارس از سوی ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پس از آنکه دونالد ترامپ در سخنان خود از واژه جعلی خلیج "عربی" استفاده کرد، شخصیت ها و کاربران شبکه های اینترنتی به سرعت به این اقدام وی واکنش نشان دادند.

به گزار اسپوتنیک، جمعه شب دونالد ترامپ در سخنرانی خود در کاخ سفید و در جریان اعلام راهبرد جدید این کشور در مورد ایران و توافق هسته ای این کشور، از واژه جعلی خلیج "عربی" استفاده نمود که با واکنش مقامات و هنرمندان و مردم ایران روبرورو شد.

رئیس جمهور آمریکا در سخنان خود به مانند رئیس دفتر وی در هنگام صحبت از "خلیج فارس"  به صورت عامدانه از واژه جعلی خلیج عربی استفاده نمود گفت: ایران با سلاح‌های خود، کشتیرانی آزاد را در خلیج عربی (فارس) را مورد تهدید قرار می‌دهد. اما نکته جالب در اینجاست، در حالی که ترامپ در سخنان زنده خود از یک واژه جعلی استفاده نموده بود، سایت کاخ سفید در انتشار متن کامل سخنان وی به جای عنوان مجعول خلیج عربی که از سوی ترامپ استفاده شد، از "خلیج فارس" استفاده کرد.

پس از سخنان دونالد ترامپ، حسن روحانی رئیس جمهور ایران نیز در سخنانی ضمن پاسخ به بیانات رئیس جمهور آمریکا، نسبت به این اقدام رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان داد و وی را به چالش کشید.

از سوی دیگر بسیاری از هنرمندان و کاربران شبکه های اینترنتی با انتشار تصاویری از "خلیج فارس" و همچنین هشتک Persian_gulf# به این اقدام رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان دادند.

شهاب حسینی هنرپیشه محبوب ایرانی با انتشار تصویر قدیمی از ایران و "خلیج فارس" به این موضوع وانش نشان داد:

……..بدون شرح.#خليج_فارس #persiangulf

Публикация от Shahaab Hosseini Official Page (@shahaab_hosseini) Окт 13 2017 в 3:35 PDT

   همچنین چند تن دیگر از هنرمندان و خوانندگان ایرانی با انتشار تصاویر مختلفی سخنان ترامپ را به چالش کشیدند.

بر روي سنگ قبر سربازان خودشان نوشته پرشين گلف زنده باد ايران #خليج_فارس

Публикация от Akbar Abdi (@akbarabdiofficialpage) Окт 13 2017 в 2:05 PDT

 

. یکی از آخر شنزار به فکر سرقت دریاست یکی انگار تو خواب دیده که تاریخ ما یه رویاست. یکی فکر کرده دست بردن تو رؤیای ما آسونه ولی اسم خلیج فارس همیشه فارس می مونه. بخون با من تا دنیا هم دوباره بشنوه ما رو بخون و از نو باطل کن طلسم آدمکها رو خلیج فارس، خلیج ماست، از آغاز زمین اینجاست همیشه فارس می مونه تا خون توی رگهای ماست. خلیج فارس که بازیچه تو دست کس و ناکس نیست خلیج فارس که تنها یه اسم توی اطلس نیست یه تاریخ کهن پشت تپیدنهای موجاشه تا وقتی اینجا ایرانه خلیج باید که فارس باشه بخون با من تا دنیا هم دوباره بشنوه ما رو بخون و از نو باطل کن طلسم آدمکها رو خلیج فارس، خلیج ماست، از آغاز زمین اینجاست خلیج فارس می مونه تا خون توی رگهای ماست.. اى ايران اى مرز پر گوهر اى خاكت سرچشمه هنر دور از تو انديشه بدان پاينده مانى و جاودان.. ترانه: يغما گلرويي تهيه كننده: على اوجى. دانلود ترانه از كانال تلگرام به آدرس لينك آبى بالاى صفحه..

Публикация от Reza Yazdani (@rezayazdanioriginal) Окт 13 2017 в 2:44 PDT


سید جواد رضویان هنرپیشه طنز پرداز ایران بانتشار تصویری در اینستاگرام خود نوشت: به نام حضرت حق ؛

تا هست جهان جهل بَدان می ماند
او خلیج فارس را عرب می داند
گر آب رود ز برکه ها بالاتر
یک زشت وزغ ابوعطا می خواند.

جانم فداى خليج هميشه فارس

تنتون سلامت، ايران سربلند، ايرانى سرافراز.


در شبکه اجتماعی توئیتر نیز کاربران با هشتک Persian_gulf# نسبت به نام جعلی خلیج (عربی) واکنش نشان دادند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала