گزارش و تحلیل

چرا نباید قبل از بازی با تیم ملی فوتبال ایران قلیان کشید؟

© AFP 2023 / Atta Kenareهک شدن سایت ورزشگاه آزادی :" به زنان اجازه دهید به استادیوم بیایند"
هک شدن سایت ورزشگاه آزادی : به زنان اجازه دهید به استادیوم بیایند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیمه اول بازی رو به پایان بود و هواداران تیم ملی فوتبال روسیه داشتند با نارضایتی علیه بازیکنان خودی سوت می زدند. تا آن زمان روس ها حتی یک بار به سوی دروازه ایران شوت نکرده بودند و بسیاری از تماشاگران در جایگاه ها شاید حتی پشیمان بودند که چرا در این غروب سرد در کازان در خانه نمانده بودند.

استادیوم قازان - اسپوتنیک ایران
ایران – روسیه (1:1) – این نتیجه چگونه رقم خورد!
کارلوس کی روش در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی با رعایت ادب ایرانی اعلام کرد تیم وی برای بازی با حریفان قوی تر به روسیه آمده و پس از کسب تجربه ،هشت ماه بعد باز خواهد گشت. بازی نشان داد که سرمربی ایرانیان تعارف کرده است. تیم وی می دانست که چکار کند، با آرامش از عهده مهاجمان روسی بر آمده و به ضد حمله های ثمربخشی می پرداخت. اصلا این بازی شبیه رقابت های انتخابی آسیایی برای ورود به مسابقات جام جهانی 2018 بود که تیم ملی ایران با خط دفاعی مستحکمش تقریبا همیشه با آرامش به نتایج لازم برای خود می رسید. وضع دیروز نیز چنین بود که روس ها فرصت های زیادی برای کسب پیروزی خلق نکردند.
وضعیت در بازی فعلی شبیه بازی شش سال قبل بود که تیم بسیار قوی تر روسیه به کاپیتانی آرشاوین بطور غیر منتظره ای به تیم ایران باخت. این در حالی بود که بسیاری از بازیکنان روسی در آن زمان به حریفان خود بهای کافی نداده و پیروزی بر آنها را آسان می دانستند. کافیست شب نشینی و قلیان کشی آنها در یکی از کلوب های مسکو را در آستانه رویارویی بسیار مهم با تیم اسلواکی برای به دست آوردن حق شرکت در مسابقات جام جهانی 2010 را به یاد آورد.
فکر می کنیم پس از بازی دیروزغرور و خودپسندی روس ها در رابطه با تیم ملی فوتبال ایران و کم بها دادن به حریفان دیگر منتفی شده باشد و اگر طبق نتایج قرعه کشی جام جهانی 2018 تیم های روسیه و ایران هم گروه شوند، کمتر کسی در روسیه دچار احساس آسوده خاطری و رضایت شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала