منبع جدید درآمد برای گروهک های تروریستی

© AFP 2023 / Thomas Coex منبع جدید درآمد برای گروهک های تروریستی
منبع جدید درآمد برای گروهک های تروریستی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گروه‌های تروریستی از قاچاق انسان از جمله تجارت برده‌های جنسی به عنوان منبع درآمد جدید استفاده می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، گروه‌های تروریستی از جمله داعش و بوکوحرام با توجه به اینکه منابع مالی آنها از فروش نفت و مالیات به پایان رسیده است به عملیات گروگان‌گیری و فروش برده‌های جنسی برای کسب درآمد روی آورده‌اند.

براساس تحقیقات انجام شده در انجمن "هنری جکسون"، ربودن انسان‌ها حدود 10 تا 30 میلیون دلار در سال گذشته برای داعش درآمد به همراه داشته است.

به نقل از ایسنا، گزارش این اندیشکده امنیتی و سیاست خارجی، جزئیاتی از چگونگی استفاده افراط گرایان از خشونت‌های جنسی از جمله تجاوز، بردگی جنسی، ازدواج اجباری برای جذب نیروهای جدید و مجازات افرادی که سرپیچی می‌کنند ارائه شده است.

این مطالعه براساس اظهارات قربانیان از جمله یک دختر 10 ساله لیبیایی است که بارها توسط قاچاقچیان انسان مورد تجاوز قرار گرفته و اکنون در یک کمپ ساکن است.

رئیس کمیته منتخب امور داخلی مجلس عوام انگلیس اعلام کرد: داعش، بوکوحرام و دیگر گروه‌های شیطانی به طور فزاینده قاچاق انسان را به عنوان یک منبع درآمد احتمالی می‌دانند. ما می‌دانیم که تروریست‌ها از خشونت جنسی به عنوان سلاحی برای ایجاد رعب و وحشت در جوامع استفاده می‌کنند.

همچنین این گزارش نشان می‌دهد که تروریست‌ها از جرائم سازمان یافته مانند پولشویی، قاچاق مهاجران، قاچاق انسان، مواد، اسلحه و بازارهای بردگان جنسی استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: باید جامعه بین‌المللی در برابر این اقدامات وارد عمل شوند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала