گزارش و تحلیل

تعداد قربانیان ضربه هسته ای کره شمالی به توکیو و سئول اعلام شد

© REUTERS / KCNAتعداد قربانیان ضربه هسته ای کره شمالی به توکیو و سئول اعلام شد
تعداد قربانیان ضربه هسته ای کره شمالی به توکیو و سئول اعلام شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک با استناد به تارنمای آمریکایی 38 North که به مطالعه موقعیت در جمهوری دموکراتیک خلق کره اشتغال دارد بر اثر ضربه هسته ای پیونگ یانگ به سئول و توکیو بیش از دو میلیون نفر به هلاکت خواهند رسید.

تحلیلگران این مرکز پزوهشی می‌گویند پیونگ یانگ دارای 25 کلاهک هسته ای برای موشک های بالستیک است و آن‌ها را در یک زمان علیه کره جنوبی و ژاپن بکار خواهد برد. در بدترین وجه 2.1 میلیون نفر در یک لحظه کشته شده و تا 7.7 میلیون نفر جراحات متفاوتی بر خواهند داشت. قدرت ضربتی کلاهک های جنگی کره شمالی از 15 الی 250 کیلوتن تی ان تی برآورد شده است. این موشک ها می‌توانند تا ایالات متحده آمریکا رسیده و بخشی از اراضی روسیه را محو و نابود کنند.

در ماه سپتامبر کارشناسان نظامی آمریکا  حساب کردند که در صورت بروز اختلاف مسلحانه میان آمریکا و کره شمالی براثر آن در کره جنوبی هر روز حدود  20 هزار نفر از ساکنان بی‌دفاع قربانی خواهند شد. ژنرال «رابرت  گیونس» که چهار سال در کره جنوبی خدمت کرده گفت: «تعداد بیش از حد زیاد آمریکایی ها بر آن هستند که جنگ با کره شمالی با دخالت به عراق یا افغانستان و یا عملیات جنگی در سوریه و لیبی شباهت خواهد داشت. ولی اینطور نیست، این جنگی از قرار کاملاً دیگر خواهد بود.

تلفات کره شمالی وحشتناک خواهد بود، 20 هزار نفر هر روز. ولی تلفات آمریکا نیز قابل مقایسه با تعداد نفرات پیونگ یانگ خواهد بود. اجتناب ورزیدن از تلفات جانی در میان افراد غیر نظامی در کره شمالی نیز غیر ممکن خواهد بود».

این ژنرال آمریکایی افزود: «مردم دچار رعب و وحشت خواهند شد زیرا در برابر چشمانشان هزاران نفر کشته شده و جراحات سنگینی بر خواهند داشت. کره شمالی به سئول ضربه برده و این شهر تلفات جانی و مادی عظیمی متحمل خواهد شد. 

به گفته گیونس نظامیان آمریکایی، نیروی هوایی و دریایی این کشور با نیروهای مسلح کهنه ولی ثمربخش کره شمالی روبرو خواهد شد و ساکنان بی‌دفاع آن کشور با پرسنل آمریکایی بعنوان نیروی اشغالگر درگیر خواهد شد. ارتش کره شمالی بخش اکثر سئول را با زمین یکسان خواهد کرد و زیردریایی های آن‌ها به غرق کردن ناوچه های متحدین ما خواهند پرداخت. دسته های نیروی ویژه کره شمالی به سراسر خاک کره جنوبی هجوم برده و به عملیات تخریبی دست خواهند زد. 

Новость про запуск баллистической ракеты в КНДР на сеульском вокзале - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
چرا ایران و روسیه متهمان پرونده هسته ای کره شمالی شدند؟

کره شمالی به همه پایگاه های نظامی ما واقع در منطقه و شاید به نمایندگی های دیپاماتیک حمله خواهند برد. آن‌ها می‌توانند سلاح میکروبی و شیمیایی بکار برده  و در حالت یأس و ناامیدی می‌توانند به سلاح هسته ای نیز متوسل شوند. کنند.

چندی پیش ژنرال «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک، بلندپایه ترین مامور نیروهای مسلح آمریکا اعلام کرد که کره شمالی بزودی یک موشک قاره پیمای بالستیک قادر به رسیدن به ایالات مدحده را تولید خواهد کرد. به عقیده این مقام نظامی عالی رتبه، کره شمالی در حال حاضر بزرگترین و تعویق ناپذیرترین خطر به آمریکا  از خارج محسوب می شود.

بنا به گزارش انستیتوی بین المللی تحقیقات استراتژیک، در سال 2017، تعداد نفرات ارتش کره شمالی 1.2 میلیون تن و 600 هزار نفر دیگر ذخیره تخمین زده شد. بعلاوه 6 میلیون نفر در سازمان های شبه نظامی ثبت شده و خدمت می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала