كميته نظارت فنى اوپك + در ٢٠ اكتبر در وين برگزار ميشود

© REUTERS / Ramzi Boudinaكميته نظارت فنى اوپك + در ٢٠ اكتبر در وين برگزار ميشود
كميته نظارت فنى اوپك + در ٢٠ اكتبر در وين برگزار ميشود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
كميته نظارت فنى بر روند اجراى توافقنامه كاهش توليد نفت كشورهاى عضو اوپك و همچنين كشورهاى توليد كننده نفت موسوم به اوپك+ نشست خود را در ٢٠ اكتبر در وين طبق برنامه برگزار ميكند

به گزارش اسپوتنيك، نمايندگان كشورهاى ليبى، نيجريه و عراق نيز نيز دعوت شده اند.

در پاسخ به اين مطلب كه آيا بحثى در مورد مكانيزم نظارت بر صادرات نفت كشورهاى شركت كننده اوپك+ و همچنين تمديد توافق وين و يا محدوديت بيشتر براى توليد نفت وجود دارد منبعى اينگونه پاسخ داد: همه موارد جهت پيشرفت توافقنامه قابل بحث بوده.

اوپك و تعدادى از كشورهاى غير عضو در پايان سال ٢٠١٦ در وين به توافق رسيدند تا توليد نفت خود را از ماه اكتبر كه جمعا ١,٨ ميليون بشكه در روز بوده و سهم روسيه تنها ٣٠٠ هزار بشكه است را كاهش دهند. اين توافقنامه براى دوره نيمه اول سال ٢٠١٧ با امكان تمديد آن در نظر گرفته شد. در ماه مى اين قرارداد تا آخر ماه مى سال ٢٠١٨براى ٩ ماه تمديد شد.

ليبى و نيجريه با توجه به شرايط موجود در توافقنامه و همچنين با وجود اينكه درگيريهاى نظامى تلفات سنگينى براى صنعت نفت اين كشورها داشته از نظر توليد نفت تعهدى ندارند.

وزير انرژى روسيه الكساندر نواك در اوايل هفته گفت: ليبى و نيجريه روى هم رفته توليد نفت خود را به ٥٠٠ هزار بشكه در اكتبر سال پيش رسانده اند.

به گفته دبير كل اوپك+، محمد بركيندو در هفته گذشته عراق متعهد شد كه شرايط توافقنامه را بطور كامل اجرا كند. سياستگذارى در عراق بر اثر اتفاقاتى كه در آخر ماه سپتامبر جهت همه پرسى بخش كردستان عراق رخ داد مشكل شد. بسيارى از مناطق نفت خيز عراق در دست دولت غير قانونى كردستان عراق است. طبق آمار كميسيون نظارت بر همه پرسىاقليم كردستان به استقلال از عراق در حدود٩٢,٧ درصد رأى مثبت دادند.دولت عراق اعلام كرد همه پرسى غير قانونى است و خاطر نشان كرد هيچ مذاكره اى در رابطه با نتايج آن با اقليم كردستان انجام نخواهد داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала