پذیرش قدرت ایران از سوی واشنگتن

© Flickr / Blondinrikard Fröbergپذیرش قدرت ایران از سوی واشنگتن
پذیرش قدرت ایران از سوی واشنگتن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حفظ برجام جهت تامین منافع امنیتی و اقتصادی امریکا ضروری است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «نشنل اینترست»با استناد به مقاله دانیل دیویس، سرهنگ بازنشسته ارتش امریکا دیپلماسی وسیله ای است که سیاستمداران و رهبران کشورها با استفاده از آن، منافع اقتصادی، امنیتی و فرهنگی کشور خود را در محیط پیچیده بین الملل دنبال می کنند. باید گفت ، محکوم کردن توافق هسته ای ایران (برجام) به منافع میان مدت و بلند مدت امریکا آسیب خواهد رساند زیرا رد برجام از سوی امریکا به معنی کاهش قدرت دیپلماسی امریکا در صحنه بین المللی است.  رد برجام نه تنها محدودیت های موجود بر توانایی ایران جهت رسیدن به تسلیحات هسته ای را حذف نموده بلکه حل مسائل با ایران را سخت تر کرده و قدرت چانه زنی واشنگتن با تهران را کاهش خواهد داد.

مهمترین نتیجه رد برجام این است که متحدان و دوستان امریکا به این نتیجه می رسند که ایالات متحده امریکا دیگر یک رهبر بین المللی قابل اعتماد نبوده لذا به توانایی امریکا در تعیین قراردادهایی که جهت پیشبرد منافع ملی و اقتصادی امریکا ضروری هستند، آسیب وارد خواهد کرد. امریکا مجبور است ایران را به عنوان یک قدرت در منطقه خاورمیانه بپذیرد.

یکی دیگر از عواقب رد برجام توسط امریکا، کاهش اعتبار و قدرت چانه زنی واشنگتن با مسکو و پکن در مذاکرات بین المللی آینده است. رد برجام به معنای از دست دادن اعتبار دیپلماتیک واشنگتن در صحنه بین المللی بوده لذا منافع ملی، اقتصادی و امنیتی امریکا در صحنه بین الملل با رد برجام تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала