درخواست داعش از زنان عضو این گروهک تروریستی

© REUTERS / Khaled Abdullahدرخواست داعش از زنان عضو این گروهک تروریستی
درخواست داعش از زنان عضو این گروهک تروریستی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گروه تروریستی داعش اولین بار از زنان خواست سلاح به دست بگیرند و حملات تروریستی انجام دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ایندیپندنت، گروه تکفیری تروریستی داعش درحالی که همچنان در حال از دست دادن سرزمین های (تحت تصرف خود) در سوریه و عراق است، از زنان خواست تا سلاح به دست بگیرند و حملات تروریستی انجام دهند و این می تواند دارای پیامدهای جهانی باشد.

براساس این گزارش، گروه تروریستی داعش در شماره جدید روزنامه عربی زبان خود خطاب به زنان حامی این گروه گفت که این یک وظیفه برای آنهاست که جهاد فیزیکی خود را آغاز کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در مقاله ای که در این روزنامه منتشر شده، آمده است: «امروز در بحبوجه جنگی که علیه دولت اسلامی (داعش) به راه افتاده است، بر زنان واجب است تا وظایف خود را در همه جبهه ها انجام دهند». این مقاله می افزاید: «زنان باید با قربانی کردن جانشان خود را آماده کنند».

در ادامه این گزارش آمده؛ داعش پیشتر زنان را از مبارزه در میدان های جنگ ممنوع کرده بود و آنها را به جهاد نکاح و ازدواج با عناصر خود، گسترش تبلیغات، افزایش زاد و ولد و تحریک کودکان برای افزایش جمعیت تشویق می کرد.

درحالی که داعش دائما در حال از دست دادن سرزمین های خود در عراق و سوریه است، زنان در مقایسه با مردانی که از سرزمین‌های قبلی تحت تصرف داعش می آیند، کمتر مورد تفتیش و بازرسی قرار می گیرند و در عرصه رفتار تهدید جهانی نیز نقش کمرنگ تری دارند.

اما گزارش‌های زیادی نیز از ظهور زنان بمبگذار انتحاری و تک تیراندازان در موصل، منطقه قبلی تحت تسلط این گروه در تابستان خبر می دهند و همچنین گفته می شود زنان در خط مقدم جنگ در شهر دیرالزور سوریه نیز فعال هستند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала