آیا ترامپ سپاه پاسداران ایران را سازمان تروریستی اعلام خواهد کرد؟

© Wikipedia / MrInfo2012سپاه: حمله ایران به کردستان عراق کذب و ساخته رسانه های غربی است
سپاه: حمله ایران به کردستان عراق کذب و ساخته رسانه های غربی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به نوشته روزنامه فایننشال تایمز احتمالا دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فایننشال تایمز ضمن بیان این مطلب از تصمیم دونالد ترامپ برای انجام اقدامات جدید علیه ایران خبر داده است.
این روزنامه انگلیسی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: دولت ترامپ به عنوان بخشی از راهبرد جدید خود درباره ایران، احتمالا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عنوان یک "سازمان تروریستی" معرفی خواهد کرد.
یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت: دونالد ترامپ به دنبال از سرگیری تحریم‌های گسترده علیه ایران که احتمالا به برهم خوردن توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ منجر می‌شود، نیست؛ بلکه انتظار می‌رود از اعمال اقدامات جدیدی بر ضد این کشور از جمله وضع تحریم‌های هدفمند بیشتر، معرفی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک سازمان تروریستی و اتخاذ مواضع شدیدتر در برابر «نیرو‌های نیابتی ایران» در سوریه، عراق و یمن خبر دهد.
شایان ذکر است دولت ترامپ باید تا ضرب‌الاجل 15 اکتبر (23 مهرماه) گزارش جدید خود درباره پایبندی ایران به برجام را به کنگره ارائه کند.
یک مقام ارشد کاخ سفید روز پنجشنبه اعلام کرد که ترامپ قرار است در جدیدترین گزارش خود اعلام کند ایران به برجام پایبند نبوده است.
در صورتی که رئیس‌جمهور آمریکا پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تایید نکند، کنگره آمریکا شصت روز فرصت دارد تا درباره اعمال مجدد تحریم‌های هسته‌ای تصمیم‌گیری کند.
ترامپ در ابتدای ورود به کاخ سفید نیز خواهان قرار دادن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی بود اما با مشورت‌هایی که از سوی مقامات اطلاعاتی و امنیتی آمریکا به او داده شد از تصمیم خود صرف‌نظر کرد.
در حال حاضر، تنها نام یکی از زیرمجموعه‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (نیروی قدس) از سوی آمریکا در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی قرار گرفته است اما طبق برخی گمانه‌زنی‌ها ترامپ قصد دارد این بار کل مجموعه سپاه را هدف قرار دهد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала