تشکیل بانک متحده اطلاعات برای مبارزه با تروریسم

© A.Savinاداره فدرالی امنیت روسیه
اداره فدرالی امنیت روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طبق پیشنهاد سازمان امنیت فدرال روسیه بانک متحده اطلاعات برای مبارزه با تروریسم تشکیل شده و تا به حال 26 کشور به آن پیوسته اند.

به گزارش اسپوتنیک، این موضوع که چکار باید کرد تا اختلاف نظرهای سیاسی مانع مبارزه مشترک کشورهای گوناگون با چالش ها و خطرات مشترک نشوند، در کنفرانس بین المللی روسای سرویس های اطلاعاتی در شهر کراسنودار روسیه مورد بحث قرار گرفت.
شرکت کنندگان در این کنفرانس نکات ظریف مربوط به مبادله اطلاعات و سیستماتیزه کردن آنها از جمله برای مقابله با تروریسم تلفنی را مورد بحث قرار دادند که بویژه پس از موج تلفن های دروغ درباره بمب گذاری ها برای روسیه مسئله مبرم و مهمی است.
سرویس های امدادرسانی اضطراری طبق دستورالعمل های خود نسبت به هرکدام از این تلفن ها واکنش نشان داده و در مجموع تقریبا 800 هزار نفر از محل های مربوطه تخلیه شدند.
آلکساندر بورتنیکوف، رئیس سازمان فدرال امنیت روسیه در این رابطه از ضرر 300 میلیون روبلی (حدود 5 میلیون دلار) تاسیسات مربوطه به خاطر این تلفن های دروغ خبر داده و گفت:" این تماس های تلفنی از خاک کشورهای دیگر با استفاده از تلفن آی پی صورت گرفتند و به این خاطر تعیین محل های استقرار تلفن کننده ها دشوار است".
تماس های تلفن آی پی از طریق اینترنت و با استفاده از چند سرور صورت می گیرند که شاید در چند نقطه گوناگون جهان قرار داشته باشند. سرویس هاس اطلاعاتی کشور های گوناگون برای پیدا کردن محل استقرار این تروریست های تلفنی با هم همکاری می کنند. در کنفرانس بین المللی روسای سرویس های اطلاعاتی در شهر کراسنودار روسیه با شرکت نمایندگان 76 کشور از جمله امریکا درباره اهمیت چنین همکاری فارغ ار اختلاف نظرهای سیاسی صحبت شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала