توقف صادرات نفت کردستان از طریق ترکیه، ایران و عراق

© Sputnik / Michael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر توقف صادرات نفت کردستان از طریق ترکیه، ایران و عراق
توقف صادرات نفت کردستان از طریق ترکیه، ایران و عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد؛ آنکارا، بغداد و تهران از صادرات نفت کردستان عراق از طریق این کشورها پس از رفراندم برای استقلال اقلیم کردستان را جلوگیری می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پس از سفر به ایران گفت: همانطور که ما مخالف ایجاد یک منطقه تروریستی در سوریه هستیم، دقیقا به همین ترتیب نیز مخالف رفراندم و جدایی کردستان در شمال عراق می باشیم.
ما تصمیم گرفتیم یک مکانیزم سه جانبه در کنار ایران و عراق برای شمال عراق ایجاد کنیم و دروازه های نفتی را به روی کردستان از سوی سه کشور ببندیم. وی افزود، من به بارزانی اعلام می کنم که از این ایده صرفه نظر کند.
پیش از این در اقلیم کردستان عراق رفراندم برای استقلال این منطقه برگزار شد که براساس اعلام شورای مستقل انتخابات و رفراندم کردستان، 7/92 درصد از رای دهندگان به استقلال این منطقه رای دادند.
مقامات عراق ضمن غیرقانونی خواندن این رفراندوم، تأکید کردند که پس از نتایج رای گیری، با مقامات کردستان عراق مذاکره نخواهند کرد.
علاوه بر همسایگان کردستان، ترکیه، ایران و ایالات متحده و سازمان ملل متحد نیز مخالفت خود را با این رفراندم اعلام کردند.
همچنین ترکیه از توقف پروازهای هوایی با کردستان عراق و پایان دادن به پخش برخی از شبکه های تلویزیونی کردستان در این کشور خبر داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала