رسوایی اخلاقی نخست وزیر سابق انگلیس

© AP Photo / MAX NASHرسوایی اخلاقی نخست وزیر سابق انگلیس
رسوایی اخلاقی نخست وزیر سابق انگلیس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پلیس انگلیس گزارشی درباره پرونده سوء استفاده جنسی ادوارد هیث، نخست وزیر اسبق این کشور منتشر کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایندیپندنت، با پیگیری نهادهای مدنی و مدافع حقوق کودکان ، پلیس انگلیس پس از دو سال، گزارشی درباره نحوه رسیدگی افسران پلیس به پرونده سوء استفاده جنسی ادوارد هیث، نخست وزیر اسبق این کشور را منتشر کرد.

دو سال پیش پلیس انگلیس از قربانیان سوء استفاده جنسی ادوارد هیث درخواست کرد تا اطلاعاتشان را درباره رفتار جنسی نامشروع نخست وزیر اسبق انگلیس گزارش کنند زیرا کمیسیون مستقل شکایت از پلیس (آی پی سی سی) انگلیس اعلام کرده بود پلیس منطقه ویلت شایر در رسیدگی به پروند کودک آزاری دهه 1990 میلادی هنگامی که با دست داشتن سِر ادوارد هیث در تعرض به کودکان روبرو شد، ادامه رسیدگی به این پرونده را متوقف کرده بود.

شان مِموری، رئیس پلیس ویلت شایر دو سال پیش گفت در تحقیقات درباره این پرونده باید شاهدان و قربانیان احتمالی حضور داشته باشند اما نهادهای مدنی و مدافع حقوق بشر در انگلیس اعلام کردند بسیاری از قربانیان فساد اخلاقی و رسوایی های جنسی برای حفظ آبروی خود حاضر نیستند خود را معرفی کنند تا این که این کمیسیون به آنان اطمینان داد اطلاعاتشان محفوظ خواهد ماند.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مشخص شد که نخست وزیر اسبق انگلیس، از ابتدای دهه 1960 مشغول سوء استفاده از کودکان کم سن و سال بوده و دستکم به ده پسربچه ده، یازده ساله تجاوز کرده است و سخنگوی پلیس گفت اگر ادوارد هیث هنوز زنده بود، بازداشت و به اتهام سوء استفاده جنسی از کودکان، مورد بازجویی قرار می گرفت. هیث در سال 2005 و در سن 89 سالگی از دنیا رفت بدون این که برای سوء استفاده های جنسی اش از کودکان این کشور مجازات شود.

موضوع سوء استفاده جنسی از کودکان و فساد اخلاقی افراد مشهور و صاحب منصبان در انگلیس از حدود دو سال پیش با رسیدگی به چند پرونده و امیدواری قربانیان به رسیدگی به طور چشمگیری افزایش یافت. جیمی سویل مجری سابق بی بی سی از جمله افراد معروف انگلیسی است که متهم شدن او به بیش از 500 مورد تجاوز و سوء استفاده جنسی جنجال آفرید.در پی مرگ سویل در سال 2011 صدها مورد اتهام سوء استفاده و تجاوز جنسی علیه او طرح شد وعملیات پلیس برای کشف زنجیره فساد جنسی پس از جیمی سویل نشان داد که این شبکه فساد درصنعت رسانه و سرگرمی انگلیس، به ویژه در بی بی سی فعال است.

این تحقیقات منجر به دستگیری شماری از ستاره های موسیقی پاپ، کمدین ها، تهیه کننده ها و دیگر افراد مشهور در عرصه رسانه ای، از جمله گری گلیتر، استوارت هال، مجری رادیو، ویلفرد دآت، تهیه کننده سابق تلویزیونی و دو کمدین به نام های فردی استار و جیم دیویدسون شد.

رسانه های انگلیس سال گذشته ، لرد جنر عضو مجلس اعیان انگلیس را یکی دیگر از چهره های مشهور و صاحب منصب انگلیسی معرفی کردند که با همکاری شماری دیگر از افراد متنفذ، به مدت حداقل دو دهه، پسران بی سرپرست را در خانه های ویژه نگهداری کودکان، مورد سوء استفاده جنسی قرار داده اند.

ادوارد ریچارد جورج هیث یک سیاستمدار محافظه کار بود که از سال 1970 تا 1974 نخست وزیر انگلستان بود و در سن 89 سالگی در گذشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала