تجاوز کلاه آبی ها به دختران هائیتی

© Flickr / Pablo Fernándezتجاوز به جوانان
تجاوز به جوانان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دختربچه های خردسال از تجاوز سربازان سازمان ملل تعریف کردند.

به گزارش اسپوتنیک، در هائیتی، فقیرترین کشور نیمکره جنوبی، آمار زاد و ولد ارتباط مستقیم با بلایای طبیعی دارد. پس از طوفان سال 2010  تعداد زنان حامله دوبرابر شد. البته بخش قابل توجه آنها در نتیجه  تجاوز حامله شده بودند. دختران هائیتی توسط «کلاه آبی» های سازمان ملل مورد تجاوز قرار گرفتند که می بایست حافظ نظم و صلح در کشور باشند. زنان و دختران محصل مدام در خطر تجاوز قرار دارند، حتی وقتی به مدرسه و یا مغازه می روند. اگر آنها حامله شوند، مهمترین هدف قربانیان جمع آوری پول برای سقط جنین است.اما چون منبع درآمدی وجود ندارد، بچه های «تجاوز» به خیل دیگر بچه های بی خانمان می پیوندند.

تجاوز فقط یک تراژدی برای قربانی نیست، بلکه مسأله جدی برای رشته بهداشت و بهداری هائیتی است. سازمان «پزشکان بدون مرز» در ماه ژوئیه سال جاری گزارشی تحت عنوان «خشونت جنسی و جنسیتی در رابطه با دختران جوان در هائیتی» منتشر کرد که در آن از سیستم کمک به قربانیان انتقاد می شود.

در ماه مه سال 2015 کلینیکی به نام «دستم را بگیر» تأسیس شد. این کلینیک به قربانیان تجاوز کمک می کند.  طی دو سال کار 1300 دختر کم سن و سال به آنجا رجوع کردند. پروسپر ایدومورارو رئیس پروژه  در صحبت با خبرنگار اسپوتنیک ابراز داشت که فقدان اطلاعات کامل و سنت مقصر ندانستن متجاوز و گناهکار دانستن قربانی مانع بزرگی در راه فعالیت کارمندان کلینیک نامبرده است.

یکی از دختربچه های هائیتی تعریف کرد: وقتی می رفتم مدرسه یکی از سربازان با مترجم نزد من آمد و گفت که خیلی خوشگل هستم و او شنیده که درسم در مدرسه خوب است. من خوشحال شدم. وقتی از مدرسه بیرون آمدم در خیابان او را دیدم که منتظر بود. وقتی به او رسیدم او مرا به پایگاه نظامی دعوت کرد و قول داد به من بیسکویت بدهد. از آنجا که روزها پشت سرهم گرسنه بودم. کتاب ها را در خانه گذاشتم و دنبال سرباز برزیلی راه افتادم. او از من خواست در اتاق کنار در ورودی پایگاه منتظر شوم. بعد در را بست و به من تجاوز کرد».

 

به گفته ایومورارو باید به مقامات هائیتی در پیدا کردن سربازانی که به جوانان هائیتی تجاوز می کنند کمک کرد و برای دختران کم سن وسال توضیح داد که هر گونه عملی که با خشونت و به زور نسبت به آنها انجام شود تجاوز است و مجازات در پی دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала