حملات تروریستی در فرانسه و کانادا

© REUTERS / Charles Platiauحملات تروریستی در فرانسه و کانادا
حملات تروریستی در فرانسه و کانادا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
داعش مسئولیت حمله تروریستی در ایستگاه راه‌آهن مارسی فرانسه را بر عهده گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، گروه تروریستی داعش مسئولیت عملیات مارسی فرانسه را بر عهده گرفت و مهاجم را "سرباز خلافت" نامید. ظهر روز یکشنبه، فردی در ایستگاه راه‌آهن مارسی در فرانسه با چاقو به مردم حمله‌ور می‌شود که در نهایت با شلیک نیروهای امنیتی از پا در می‌آید. پلیس فرانسه بعدا اعلام کرد که ضارب ایستگاه قطار مارسی، پیش از مرگ، 2 شهروند را با ضربات چاقو کشته است.

دادستان فرانسه نیز پرونده حمله مارسی را یک پرونده تروریستی خوانده بود. پلیس فرانسه هم تروریستی بودن این حادثه را تأیید کرده است.

حمله تروریستی کانادا

پلیس کانادا اعلام کرده، فردی که تصور می شد در حملات امروز در ادمونتون، آلبرتا دست داشته، ملیت سومالیایی داشته و به دنبال پناهندگی است. پلیس کانادا یک پناهجوی سومالیایی را به 5 فقره تلاش برای قتل در روز یکشنبه متهم کرده است.

تنها اطلاعاتی که نیروهای پلیس کانادا از هویت این فرد ارائه کرده‌اند این است که ملیت سومالیایی داشته و سی ساله است.

با این وجود، رسانه‌‌های کانادایی، وی را «عبدالله حسن شریف» معریف کرده‌اند. اما خبرگزاری رویترز نوشت که نمی‌تواند هویت این فرد را تأیید کند.

پلیس کانادا ظهر روز یکشنبه اعلام کرده بود، در حمله فردی ناشناس به نیروهای انتظامی و مردم عادی در شهر «ادمونتون» چندین نفر از جمله یک افسر پلیس زخمی شده‌اند. مهاجم ابتدا در مرکز شهر خودروی خود را به اتومبیل پلیس کوبیده و یکی از افسران را با چاقو زخمی کرده است. وی سپس به مردم عادی که در نزدیکی استادیوم «کامانولث» حضور داشته‌اند حمله کرده و تعدادی را نیز آنجا زخمی کرده است.

پلیس تائید کرده که این حادثه را به عنوان یک حمله تروریستی در نظر گرفته و مسئولیت پرونده به واحد ضدتروریسم سپرده شده است. علاوه بر این، پرچم گروه تروریستی داعش در خودروی فرد ضارب کشف شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала