گسترس همکاری های نظامی ایران و ترکیه

© AFP 2023 / Ali Shaiganگسترس همکاری های نظامی ایران و ترکیه
گسترس همکاری های نظامی ایران و ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران بیان داشت: نیروهای نظامی ایران و ترکیه همکاری های نظامی خود را گسترش می دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران پس از ملاقات با ژنرال حلوصی آکار رئیس ستاد ارتش ترکیه به خبرنگاران گفت: سفر هیات ترکیه‌ای در ادامه سفر اینجانب به ترکیه بود که امیدواریم موجب تقویت امنیت دو کشور شود.
وی ادامه داد: در این دیدار در مورد تهدیدات مشترک دو کشور و موضوعات مختلف منطقه گفت‌وگو کردیم؛ از جمله همه‌پرسی کردستان عراق که هر دو کشور مواضع یکسانی مبنی بر تاکید بر یکپارچگی و تمامیت ارضی عراق و عدم قبول انجام این همه‌پرسی داشتند.
این مقام ایرانی خلطر نشان کرد: همچنین در مورد توفیقاتی که ارتش عراق و سوریه در مقابله با داعش و تکفیری‌ها و آزادی سرزمین‌شان داشتند گفت‌وگو کردیم و بر کمک دو کشور منطقه بر تامین امنیت و آرامش این کشورها تاکید کردیم.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفت: همچنین درمورد مقابله با تروریسم در منطقه و امنیت مرزهای مشترک مذاکره و تصمیمات مهمی اتخاذ شد.
باقری ادامه داد: ما در مورد همکاری نیروهای مسلح دو کشور و سایر کشورهای مسلمان برای کمک به مردم میانمار و اینکه این اتفاقات در کشورهای اسلامی تکرار نشود مذاکره کردیم.
باقری در پایان اظهار داشت: با حضور آقای اردوغان در ایران این همکاری‌ها بیشتر می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала