گزارش و تحلیل

اسرائیل منبع ایده رفراندوم در اقلیم کردستان!

© Sputnik / Dmitriy Vinogradov /  مراجعه به بانک تصاویر Агитация за референдум о независимости Иракского Курдистана в христианском районе Анкава города Эрбиль
Агитация за референдум о независимости Иракского Курдистана в христианском районе Анкава города Эрбиль - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اقدام اخیر اقلیم کردستان خلاف قانون و خلاف حقوق بین الملل است و آنها در مسیر یک اقدام تماما مطلوب رژیم صهیونیستی قدم گذاشته اند و در حال اهتمام برای انجام این ایده آل اسرائیلی هستند.

جزئیات شمارش آرا در همه پرسی استقلال کردستان عراق - اسپوتنیک ایران
جزئیات شمارش آرا در همه پرسی استقلال کردستان عراق
خبرگزاری اسپوتنیک- حسین شیخ الاسلام، مشاور وزیر امورخارجه ایراند رگفتگو با اسپوتنیک گفت: همانطور که می دانید رژیم صهیونیستی بر اساس نژاد تعریف می شود، یعنی بر اساس اعتقادات آنها کسی یهودی است که مادرش یهودی باشد.
شیخ الاسلام در ادامه گفت، ایده استقلال اقلیم کردستان طرحی اسرائیلی است تا این منطقه بر اساس ملیت تقسیم شود تا بخشی متعلق به کردها، بخشی متعلق به مارونی ها، بخشی متعلق به دروزی ها و در آنصورت بخشی هم می تواند متعلق به یهودی ها باشد، بنابراین اقدام اخیر کردستان یکی از راهبردهای اسرائیل است.
مشاور امور خارجه افزود، همانطور که شاهد هستیم آقای مسعود بارزانی فردی است که مورد تایید اسرائیلی ها است و از سوی آنها حمایت می گردد. اسرائیل منطقه را متشنج می کند و حالا که می بیند داعش به عنوان عنصری که مستقیما از سوی آنها ظهور یافت با نبرد سرسختانه جبهه مقاومت رو به نابودی است، تصمیم گرفتند که اینبار با تمسک به عوامل قومی و نژادی زمینه ناآرامی و مناقشات در منطقه را ایجاد نمایند.
به عقیده حسین شیخ الاسلام چنین اقدامی هرگز نباید رخ می داد، اما اکنون که به وقوع پیوسته باید پیگیری نمود تا اجرا نگردد و این بستگی به کشورهای همسایه دارد، ایران، سوریه، عراق و ترکیه باید دست به دست هم داده و با اتحاد و یکپارچگی مانع از قومیت گرایی و چند تکه شدن منطقه خاورمیانه شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала