کشورهای ارزان برای مسافرت

© Fotolia / NicoElNinoمسافرت
مسافرت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفر ارزان به جاهایی که فکرش را هم نمی کردید!

به گزارش اسپوتنیک، در وضع و حال کنونی مالی گردشگران بدنبال کشورهایی می گردند که برای سفر ارزانتر از دیگر کشورها باشند. کشور هایی که کل  هزینه روزانه سفر که شامل اقامت، غذا، حمل ونقل باشد، کمتر از 30 دلار بشود.

کشور تایلند یکی از آن کشور های ارزان قیمت و کم هزینه است. هزینه اجاره  هر اتاق برای هر شب بین 6 الی 10 دلار و هزینه خوردن غذا کمتر از 5 دلار در روز است. هزینه  نوشیدنی حدود 2 دلار، گشت و گذار و تفریح 10 دلار خرج بر می دارد. پس با این حساب با صرف کمتر از 30 دلار آمریکایی در روز می توانید در این کشور زندگی کرده و ضمن اقامت در مهمان خانه ها از  غذاهای خوشمزه  محلی تایلندی نیز لذت ببرید.

© Fotolia / Noppasinwتایلند
تایلند - اسپوتنیک ایران
تایلند

 

جزیره بالی اندونزی حتی ارزان تر از تایلند خواهد بود و از بهترین جا برای مسافرت است. البته هزینه پرواز به جزیره زیاد است. اما با ورود به داخل جزیره نظرتان به کلی عوض خواهد شد. هزینه اقامت برای هر شب 10 دلار. هزینه غذا 2 دلار برای غذاهای محلی و 4 دلار برای غذاهای غربی. البته هزینه تفریحاتی از جمله غواصی بیش از 10 دلار نمی شود.

© REUTERS / Antara Foto/Ahmad Subaidiبالی اندونزی
بالی اندونزی - اسپوتنیک ایران
بالی اندونزی

کشور یونان از ارزانترین کشورهای اروپایی برای مسافرت است و حتی قبل از ورشکستگی نیز کشور مقرون به صرفه ای بود. هزینه اقامت و در واقع اجاره یک واحد اتاق 15 دلار خواهد بود. هزینه غذا از گوشت بره 10 دلار. هزینه نوشیدنی حدود 3 دلار.

© AP Photo / Petros Giannakourisیونان
یونان - اسپوتنیک ایران
یونان

 

هزینه سفر به کشورهای الساوادور، هندوراس، نیکاراگوئه، گواتمالا از 30 دلار در روز تجاوز نمی کند.  هزینه اقامت در این کشورها حدود 10 دلار، هزینه وعده های غذایی که در این کشورها  تقریبا به اندازه سفر با اتوبوس بوده 3 دلار است. در ضمن هزینه نوشیدنی هم بیش از 1 دلار نمی شود.

© Photo / Sébastian Homberger گواتمالا
 گواتمالا - اسپوتنیک ایران
گواتمالا

 

کشور مجارستان و شهر بوداپست که شهری دوست داشتنی و زیبایی است می تواند به راحتی جایگزینی عالی برای شهرهای محبوبی چون «پراگ» یا «وین» باشد. قیمت هتل های بوداپست از 8 دلار به ازای هر شب اقامت شروع و در صورت اجاره اتاق های خصوصی این هزینه 2 برابر می شود. هزینه صرف غذا حدود 2 دلار خواهد شد.

© Sputnik / Yuriy Kaverبوداپست در مجارستان
بوداپست در مجارستان - اسپوتنیک ایران
بوداپست در مجارستان

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала