اسرار صنعت زیست شوروی

© Fotolia / Viperfzkویتامین
ویتامین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چرا روسیه ویتامین تولید نمی کند.

به گزارش اسپوتنیک، آکادمیسین ویکتور توتلیان یکی از متخصصان مشهور روسیه در رشته مسائل تغذیه و سم شناسی توضیح داد که چرا روسیه  ویتامین، اسید آمینه و دیگر محصولات بیوتکنولوژی را تولید نمی کند و آیا شانس آن وجود دارد که از کشورهای غربی و چین در این زمینه عقب نماند.

«صنعت بیوتکنولوژی اتحاد شوروی که ویتامین، اسید آمینه و خوراک دام کشور را تأمین می کرد، اواسط دهه 1960 بنیان گذاشته شد. آخرین قانون در باره ارگانیزم های اصلاح شده ژنتیک که دو سال پیش به تصویب رسید باعث نگرانی روسیه شد، زیرا این قانون تولید محصولات زیستی در خاک روسیه را ممنوع می کند. از سوی دیگر، این قانون امکان انجام تحقیقات و ثبت محصولات جدید را برای ما فراهم می سازد که عاقلانه است».

هم اکنون فقط در آمریکا بازار  بیوتکنولوژی 270 میلیارد دلار ارزیابی می شود و تا سال 2020 ارزش آن می تواند به یک تریلیون دلار برسد.

 

توتلیان متخصص مشهور روسیه گفت:« دلمان می خواهد امیدوار باشیم که ما دوباره  تولید محصولات اصلاح شده ژنتیکی را ممنوع نکنیم و در همان چاه قبلی نیافتیم. در غیراینصورت فاجعه ای بزرگ نصیب ما خواهد شد و برای همیشه از کشورهای  بزرگ در رشته بیوتکنولوژی عقب خواهیم ماند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала