گزارش و تحلیل

روسیه سیبری را از دست خواهد داد

© Sputnik / Evgeniy Epanchintsev /  مراجعه به بانک تصاویر Регионы России. Якутия
Регионы России. Якутия - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه نروژی "داگنس نوهتر" ساختمان های مسکونی سیبری به خاطر آب شدن خاک های منجمد زیر آب می روند.

خانم "آنا- لنا لاورن" مقاله نویس این روزنامه که از سیبری دیدن کرد می نویسد: شهر یاکوتسک یکی از سردترین شهر های جهان در فصل زمستان است و برودت هوای آن تا 50 درجه زیر صفر می رسد و تابستان تا 30 درجه بالای صفر است. ساختمان های قدیمی آن در تابستان به خاطر آب شدن لایه یخ هایی که بروی آن ساخته شده اند هر تابستان با ورود آب از زیر زمین مواجه شده و پرسنل نجات مجبورند ساکنان کمک کنند و سعی دارند آب های زیرزمینی را تلمبه بزنند ولی آب دوباره ظاهر می شود و بوی رطوبت دائم در درون این ساختمان ها حکم فرما است.

انتشار نسخه کامل ویدیو بازدید پوتین از سیبری + فیلم - اسپوتنیک ایران
انتشار نسخه کامل ویدیو بازدید پوتین از سیبری + فیلم
بنا به اطلاع وزارت اوضاع اضطراری روسیه، در استان یاکوتسک 25 درصد خانه های قدیمی ویران شده و علت آن آب شدن خاک منجمد است. دولت روسیه برنامه تخلیه افراد ساکن این خانه ها را راه اندازی کرده ولی اجرای آن به کندی به پیش می رود.

"ویکتور شپلف" نائب رییس انستیتوی مطالعه خاک های منجمد یاکوتیا تاکید کرده که در صد سال اخیر در جهان درجه حرارت به 0.8 درجه بالا رفته و در یاکوتسک به 2.5 درجه افزایش یافت. ولی خاک بازهم یخ می زند. و این دوره تا 2050 طول خواهد کشید. لیکن "نیکیتا زیموف" یک پژوهشگر روس که در ایستگاه علمی شهر "چرسکی" واقع در کرانه اقیانوس منجمد شمالی کار می کند می گوید که حقیقت این است که اقلیم این نواحی دارد به سرعت عوض می شود.

گفتنی است که رکورد سردترین هوا در یاکوتسک در 1901 ثبت شده بود هنگامی که برودت هوا تا 74.4 درجه سانتیگراد رسید. درجه میانگین هوای این شهر در ماه ژانویه 38.6 درجه زیر صفر است. درجه میانگین هوا در ماه ژوئن 19.5 بالای صفر می باشد.

حدود 65 درصد سرزمین روسیه با خاک منجمد پومشانده شده. در بیست سال اخیر خانه ها درسیبری برای اینکه زیر آب نروند بر پایه های چوبی ساخته می شوند. گرم شدن هوا در جهان از همه زودتر در نواحی شمالگان صورت می گیرد و در سال های اخیر مساحت یخ ها در گروئنلاند و سطح یخی اقیانوس منجمد شمالی به شدت کاهش یافته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала